بازدید ظریف از طرح توسعه حرم امام حسین(ع)

کدخبر: 2303343

محمدجواد ظریف در جریان سفر به عراق از پروژه‌ی طرح توسعه حرم امام حسین (ع) در شهر کربلا که به‌دست هنرمندان و مهندسان ایرانی درحال ساخت است، دیدن کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه در جریان دیدار از پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات در کربلا، گفت: کارهای بزرگی در اعتاب مقدسه اجرا شده است. طرح‌هایی که با همت مهندسان و استادکاران ایرانی در حرم‌های مطهر اجرا می‌شود، بیش از هر چیز نشان‌دهنده عشق، تخصص و دانش فنی بالای آن‌ها است.

او با اشاره به اجرای طرح مقاوم‌سازی ستون و دیوارهای اطراف ضریح مطهر امام حسین (ع)، اظهار کرد: با توجه به گذشت قرن‌ها از بنای حرم و فرسایش سازه، پایداری گنبد و ساختمان حرم، از معجزات خود حضرت اباعبدالله (ع) است.

ایرج مسجدی ـ سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ـ نیز وزیر امور خارجه را در بازدید از پروژه مقاوم‌سازی دیوارهای اطراف ضریح حرم امام حسین (ع) و آماده‌سازی ستون‌ها برای نصب گنبد جدید و همچنین فاز نخست طرح توسعه به نام صحن حضرت زینب (س) همراهی کرد.

گنبد جدید حرم مطهر امام حسین(ع) که بیش از ۷متر از گنبد فعلی بلندتر است در کرمان ساخته شده و اوایل سال آینده به کربلا منتقل و نصب خواهد شد. با ساخت صحن حضرت زینب (س) نیز حرم امام حسین (ع) در حدود ١٦ هکتار بزرگ‌تر و مجهزتر می‌شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: