کشف ۵۸۰ تُن موادمخدر در سال ۹۷/ افزایش تردد قاچاقچیان در دریا

کدخبر: 2303443

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از کشف ۵۸۰ تُن موادمخدر در سال ۹۷ خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ سردار محمد مسعود زاهدیان در حاشیه بازدید نمایندگان کشورهای دوبلین (روسیه، ترکیه، مجارستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه و ...) از نمایشگاه دائمی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پیشروترین کشورها در عرصه مبارزه با مواد مخدر در دنیا پرچمدار است و با توجه به میزان کشفیاتی که دارد تنها کاشف کلان در جهان شناخته می شود.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه در سالهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی میزان کشفیات موادمخدر حدود دو هزار و 700 کیلو بوده، تصریح کرد: در سال جاری این میزان به بیش از 580 تُن رسیده که با فداکاری، تلاش و از خودگذشتگی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، مرزبانان و دیگر همکاران این مهم تحقق یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 2001 میلادی تولید مواد مخدر در کشور افغانستان 185 تُن بوده و این مقدار امروزه به بیش از 10 هزار تُن افزایش یافته که این موضوع در راستای اهداف استکباری صورت گرفته است.

زاهدیان ادامه داد: کشورهای بیگانه به بهانه تأمین امنیت و مقابله با قاچاق مواد مخدر در افغانستان حضور یافتند اما شاهد استفاده از گروه های تروریستی در این زمینه با توجه به درآمد کلان آن هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه خاستگاه و مقصد تولیدکنندگان موادمخدر بیشتر کشورهای اروپایی را شامل می شود، افزود: گردش مالی اصلی این تولیدکنندگان نیز اروپا بوده اما حمایتهای بین المللی در این عرصه بسیار ناچیز است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا متذکر شد: براساس گزارش وزارت مبارزه با موادمخدر افغانستان حدود 60 میلیارد دلار گردش مالی تولید موادمخدر در این کشور است که تنها 10 درصد از این مبلغ در افغانستان و مابقی در اروپا صورت می گیرد، بنابراین با توجه به این امر باید در همان جا نسبت به فلج کردن این موضوع اقدام شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه کنترل تردد قاچاقچیان و شبکه های قاچاق در مرزهای زمینی کشور با دقت صورت می گیرد شاهد تغییر مسیر آنها هستیم که بخشی از این تغییر به مسیر دریا سوق پیدا کرده است.

فروش مواد مخدر در زندان یزد قدیمی است؛ ماموران زندان هیچ نقشی در باند مواد مخدر نداشتند

زاهدیان با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی به تنهایی جور دنیا را می کشد، گفت: این یک تکلیف شرعی است که سبب شده تا نقش خود را به صورت جهانی نیز در عرصه مبارزه با مواد مخدر ایفا کنیم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: