در حرم بنیانگذار انقلاب برگزار شد؛

نکوداشت سالگرد ارسال نامه‌ امام خمینی به گورباچف

کدخبر: 2303484

در سی‌امین ساگرد ارسال نامه‌ امام خمینی(ره) به گورباچف، عصر امروز (پنجشنبه) نشستی در حرم بنیانگذار انقلاب با سخرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن خمینی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در ساگرد ارسال نامه‌ی امام خمینی (ره) به میخائیل گورباچُف، واپسین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، عصر روز پنجشنبه (۲۷ دی) نشستی در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) با محوریت تحلیل این نامه‌ تاریخی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن خمینی، نوه‌ امام خمینی‌‌‌(ره)، برگزار شد.

سفرای کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز، جمعی از فرهیختگان و صاحبان قلم و اندیشه، طلاب و دانشجویان خارجی پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی از دعوت شدگان به این برنامه بودند.

اولین روز سال ۱۹۸۹ میلادی مصادف با ۱۱ دی ۱۳۶۷ نامه معروف و تاریخی امام خمینی(ره) خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهور شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز روسیه از اتکا به غرب انتشار یافت.

این نامه در سیزدهم دی ماه ۱۳۶۷ توسط هیئت منتخبیه‌ امام مرکب از؛ آیت‌الله جوادی آملی، محمدجواد لاریجانی و مرضیه حدیدچی دباغ در مسکو به گورباچف تحویل داده شد.

گورباچف نیز هشت هفته بعد پاسخ رسمی خود را توسط ادوارد شوارد نادزه، وزیر خارجه وقت شوروی، در تهران تسلیم امام خمینی‌(ره) کرد. گورباچف در این پاسخ، برای نامه امام ارج فراوان قائل شده بود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: