نماینده مردم غرب هرمزگان مطرح کرد

«کشتی‌نسازی» که «کشتی‌سازی» شد

کدخبر: 2303503

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس گفت: مجموعه‌ای که سال‌ها پیش بانام کشتی نسازی معروف بود امروز به آن‌چنان پویایی و توانمندی رسیده است که در ساخت و تعمیرات انواع شناورها خودکفا و به معنای واقعی کلمه کشتی‌سازی است.

به گزارش ایسنا، ناصر شریفی در حاشیه‌ بازدید از شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، اظهار کرد: با تمام وجود خود به‌عنوان یک هرمزگانی تلاش خواهم کرد تا موانعی که در برابر این مجتمع صنعتی وجود دارد مرتفع شود.

وی گفت: افتخار می‌کنم مجموعه‌ای که سال‌ها پیش با نام کشتی‌نسازی معروف بود امروز به آن‌چنان پویایی و توانمندی رسیده است که در ساخت و تعمیرات انواع شناورها خودکفا و به معنای واقعی کلمه کشتی‌سازی است.

وی با اشاره به استفاده از نخبگان در صنعت گفت: با ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین استفاده از نخبگان می‌توانیم اتفاق‌های خوبی را رقم بزنیم.

همچنین حمید رضائیان اصل مدیرعامل ایزوایکو نیز در این نشست یادآور شد: این مجتمع با 1100 هکتار زیربنا و همچنین بهره‌گیری از 5200 نفر پرسنل یکی از بزرگ‌ترین زیرساخت‌های دریایی کشور است.

وی با اشاره به این‌که «با باور داشتن به توانایی‌های خود می‌توانیم ناممکن‌ها را ممکن کنیم»، گفت: تعمیر ریگ‌های حفاری نیازمند دانش تخصصی و بسیار پیچیده‌ای است که تا پیش‌ از این در اختیار انگلستان و آمریکا بود؛ اما با باورمندی و تکیه‌ بر توان نیروی داخلی، امروز ایزوایکو به هاب تعمیرات ریگ‌های حفاری تبدیل‌شده است.

وی با اشاره به این‌که «شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است» گفت: کشور امروز در وضعیت ویژه‌ای قرارگرفته و می‌توان با تکیه‌بر توانمندی‌های این مجموعه درزمینه‌ تعمیرات، از خروج میزان زیادی ارز جلوگیری کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه‌ اقتصادی کشتی‌سازی خلیج‌فارس با اشاره به نقش کلیدی مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس شورای اسلامی می‌تواند با تصویب یک قانون بر استفاده از توان مجموعه‌های داخلی تأکید و کارفرماها را ملزم سازد که سفارش‌های ساخت و تعمیرات را به مجموعه‌های توانمندی چون ایزوایکو بسپارند تا ضمن اشتغال‌زایی پایدار از خروج میزان زیادی ارز جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: