معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

مسافران حتما با تجهیزات زمستانی سفر کنند

کدخبر: 2303537

مطاعی گفت: با توجه به شرایط فعلی بارش‌ها، از مسافران تقاضا می‌شود حتما با تجهیزات زمستانی و به ویژه زنجیر چرخ در جاده‌ها تردد کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای، حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان گفت: با توجه به شرایط فعلی بارش ها که در هر ساعت با شدت بیشتری همراه با کاهش چشمگیر دمای هوا و وزش باد در مناطق کوهستانی همراه است، از مسافران و کاربران جاده ها تقاضا می شود حتما با تجهیزات زمستانی و به ویژه زنجیر چرخ در جاده ها تردد کنند و قبل از سفر، از سلامت وسیله نقلیه خود، پر بودن باک بنزین و همچنین سلامت وسایل گرمایشی و تجهیزات زمستانی خودرو خود اطمینان حاصل کنند.

مطاعی خاطرنشان کرد: در زمستان امسال بیش از ۱۲ هزار راهدار با حدود ۹ هزار دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در گردنه ها و مناطق کوهستانی و برف گیر محور های مواصلاتی و در ۶۴۹ راهدارخانه مستقر هستند و با انجام عملیات راهداری زمستانی شامل برف روبی، نمک پاشی و یخ زدایی از سطح جاده ها به خدمات رسانی به کاربران جاده ها مشغولند که علاوه بر این امکانات، در صورت نیاز پیش بینی شده است از ظرفیت بخش خصوصی نیز به صورت کمکی استفاده شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین افزود: با امکانات در اختیار، توان این را داریم که جاده های اصلی را باز نگه داریم، اما زمانی که پلیس و سازمان راهداری به این نتیجه برسد که جاده ای بسته شود به دلیل رعایت امنیت جانی مسافران و سرعت بخشی به بازگشایی و برف روبی در جاده ها ، همکاری لازم از سوی مردم مورد انتظار است.

مطاعی اظهار داشت: در ساعات پایانی امروزپنجشنبه ۲۷ دی ماه برودت هوا در استان های البرز، مازندران بیشتر شده و بارش برف نیز شدت می گیرد که این امر در خصوص استان های شرقی، شمال شرقی به ویژه گلستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و خراسان رضوی هم مصداق دارد لذا از مردم تقاضا می شود در برنامه ریزی سفر های خود دقت لازم را داشته باشند و از انجام سفر های غیرضروری پرهیز کنند و در صورت سفر تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: هموطنان در صورت لزوم به انجام سفر های ضروری، لازم است قبل از حرکت از طریق شماره تلفن، اپ و سایت ۱۴۱ از آخرین وضعیت جاده ها مطلع شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: