دیده بان حقوق بشر: قتل خاشقجی وجهه بن سلمان را خراب کرد

کدخبر: 2303571

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که جنایت قتل جمال خاشقجی آسیب زیادی به وجهه عربستان و ولیعهد این کشور وارد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد که بعد از قتل جمال خاشقجی در استانبول عربستان و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور زیر ذره بین قرار گرفته و در ارتباط با رعایت حقوق بشر در این کشور در معرض نقد و بررسی قرار گرفتند.

"مایکل بیج" معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت که قتل خاشقجی به وجهه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی آسیب زیادی وارد کرد و همچنین این قتل اقدامات غیر قانونی به رهبری عربستان را برای جهانیان فاش کرد.

وی افزود: اگر عربستان به دنبال پاک کردن چهره آلوده خود است باید تمام کسانی را که به سبب انتقادهای صلح آمیز بازداشت شده اند فورا آزاد کند.

بیج گفت: دنیا باید این فرصت را برای محاکمه حکومت عربستان به دلیل تجاوزهای خطرناک و اقدامات مضری که در این کشور انجام می دهد غنیمت بشمرد.

خاشقجی 2 اکتبر (10 مهر) برای دریافت اسناد مربوط به ازدواج خود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مراجعه کرد اما بعد از آن هرگز رویت نشد. افشاگری های دولت ترکیه نشان داد او داخل ساختمان کنسولگری کشته شده و جسدش قطعه قطعه شده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این جمع بندی رسیده که این قتل به دستور بن سلمان انجام شده است. علی رغم این، ترامپ بر حمایتش از ولیعهد سعودی تأکید کرده است.

انگلیس بعد از قتل خاشقجی نیز هنوز دنبال معامله تسلیحاتی با سعودی ها بود

آنکارا: پرونده خاشقجی را تا آخر پیگیری می کنیم

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: