خادم الشریعه: هدفم حضور در جمع ۱۰ نفر برتر جهان است/ برای شطرنج خیلی هزینه کردم

کدخبر: 2303592

سارا سادات خادم‌الشریعه می‌گوید که تاکنون خیلی برای این شطرنج هزینه مربی و سفر داده‌است.

سارا سادات خادم الشریعه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: پیش از این هدفم حضور در جمع ۲۰ نفر برتر جهان بود. در حال حاضر در رده ۱۶ جهان هستم و هدف بعدی ام حضور در جمع ۱۰ نفر برتر است. هرچند که کار بسیار سختی است چون اختلاف‌ها میان شطرنج بازان کمتر شده است. طبق معمول حمایت‌ها از این رشته لازم است که امیدوارم بیشتر شود.

وی در ادامه در مورد مربی اش گفت: من با همان مربی فرانسوی ام کار می کنم، در مسابقات جبل الطارق که هفته آینده در آن حاضر می شوم نیز او هم در کنار من خواهد بود. مربی خوبی است و به خوبی هم شرایط ایران را درک می کند و از نظر مالی خیلی فشار نمی آورد. به هر حال هزینه مربی زیاد می شود و امیدوارم که حداقل هزینه مربی ام را تامین کنند.

خادم‌الشریعه در پاسخ به این سوال که آیا در این رابطه با فدراسیون صحبت کرده است یا خیر گفت: فدراسیون دلش می خواهد که هزینه مربی را بدهد ولی بودجه ندارد. امیدوارم بودجه بیشتری به شطرنج اختصاص دهند چون واقعا بودجه‌ای که داریم کافی نیست. بازیکنان این رشته هم یکی دو نفر نیستند که بگوییم کل بودجه را برای تعدادی کنار بگذارند. کل تیم آقایان از بازیکنان خوب تشکیل شده که قطعا به مربیان قوی تر و بودجه بیشتری نیاز دارند. چون قرار است شطرنج به بازی های آسیایی اضافه شود، جا دارد که بیشتر از این هم از آن حمایت شود چرا که حداقل می‌توانیم ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی بدست آوریم که شانس شطرنج ایران هم برای کسب مدال کم نیست.

وی در مورد حضورش در لیگ بوندسلیگای آلمان گفت: بعد از مسابقات جهانی روسیه در بوندسلیگا شرکت کردم و توانستم کاستنیوک که بازیکن بسیار خوبی است را شکست دهم. البته او را در مسابقات جهانی روسیه هم شکست داده بودم و شکست مجدد او در بازی فکری برایم بسیار خوشحال کننده بود. هفته خیلی مهمی برای تیم مان هامبورگ بود و توانستیم تیم بادِن‌بادِن را شکست دهیم و به رده اول جدول برسیم. در حال حاضر تیم ما اول است و به احتمال زیاد هم برای اولین بار قهرمان بوندسلیگا خواهد شد.

خادم‌الشریعه ادامه داد: تنها دو بازی دیگر از لیگ بوندسلیگا مانده اما آن دو خیلی بازی های سختی نخواهند بود. آن دو بازی احتمالا عید برگزار خواهد شد اما معلوم نیست که من در آن مسابقات بازی ‌کنم. معمولا وقتی بازی با تیم‌های قوی باشد از بازیکن خارجی استفاده می کنند، من در این فصل دو هفته برای هامبورگ بازی کردم و خوشبختانه هر چهار بازی را توانستم ببرم.

نایب قهرمان سریع و برق آسای جهان در ادامه گفت: یکشنبه عازم مسابقات جبل الطارق هستم. این مسابقات خیلی مهم است و امیدوارم که بتوانم باز هم ریتینگ بگیرم. در حال حاضر ریتینگم بالا رفته و در رده بندی زنده در رده شانزدهم جهان قرار دارم. فکر می‌کنم در این مسابقات تنها من از ایران شرکت کنم، البته این مسابقات آزاد است و هماهنگ نکردیم که چه کسانی از ایران شرکت می کنند. اردشیر همسرم در این مسابقات همراه من خواهد بود.

وی به هزینه بالای مسابقات جبل الطارق اشاره کرد و گفت: هزینه مسابقات جبل الطارق خیلی زیاد می شود. من همانطور که گفتم همراه دارم و فقط برای اسکان باید حدود هزار پوند هزینه کنیم، چون ۱۲ روز مسابقه است. از طرفی هم بلیط ها گران شده است اما خب این مسابقات مهم است. من سال گذشته نتوانستم شرکت کنم اما سال‌های قبل چند بار پیاپی در این مسابقات شرکت کردم. این رقابتها هم جوایز خوبی دارد و هم برای افزایش ریتینگ خوب است برای همین امسال می خواهم شرکت کنم. خوشبختانه در مسابقات روسیه هم جوایزی گرفتم و می توانم هزینه مسابقات را پرداخت کنم.

خادم الشریعه در مورد جوایز مسابقات سریع و برق آسا جهان خاطرنشان کرد: در این مسابقات ۶۹ هزار دلار جایزه گرفتم. قبلا گفته بودم که جایزه من ۹۵ هزار دلار است، در این مورد اشتباه کردیم چون جایزه قهرمان در هر بخش ۴۰ هزار دلار بود و فکر می کردیم که طلای مجموع نیز ۴۰ هزار دلار جایزه داشته باشد. اما جایزه بخش مجموع تنها ۱۴ هزار دلار بود. در مجموع ۶۹ هزار دلار جایزه گرفتم.

وی گفت: برای مسابقات سریع و برق آسا جهان فدراسیون بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کرد و قرار بود بقیه آن را نیز بدهد که نمی دانم داده اند یا نه. مسابقات جهانی رقابتی بود که هزینه آن با فدراسیون بود ولی هزینه مسابقات آزاد با خودمان است. به نظر نمی رسد شطرنج آنقدر هزینه داشته باشد، ولی من تاکنون خیلی برای این رشته هزینه مربی و سفر داده‌ام. شاید تاکنون ۱۰۰ مسابقه خارجی رفته باشم که اگر ۴۰ تای آن را با هزینه شخصی رفته باشم هزینه زیادی می شود.

خادم‌الشریعه در مورد مسابقات سریع و برق آسای جهان گفت: فکر می کردم تنها در یک بخش مسابقات قهرمانی سریع و برق آسای جهان به مدال برسم اما اصلا فکرش را نمی کردم که مدال دو بخش و همچنین طلای مجموع را بدست آورم. در آن مسابقات مقابل حدود ۵ ، ۶ نفری از قهرمانان جهان چون جو ونجون، کاستنیوک، موزیچک، تان ژونگی و استفانوا رقابت کردم و پیروز شدم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: