عملیات حشد الشعبی عراق در خاک سوریه به کشته شدن ۱۵ داعشی منجر شد

کدخبر: 2303689

نیروهای الحشد الشعبی عراق مواضع داعش را در استان دیرالزور سوریه بمباران کردند که در پی آن ۱۵ تروریست کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای گروه «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق مواضع عناصر داعش را در داخل خاک سوریه بمباران کردند.

نیروهای الحشد الشعبی مواضع داعش را در منطقه «سوسه» واقع در جنوب شرق استان دیرالزور (شرق سوریه) هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

رادیو «النور» گزارش داد که در پی این بمباران دستکم 15 داعشی کشته شدند.

یک منبع امنیتی حاضر در استان «الانبار» امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای نظامی عراق مواضع داعش را در خاک سوریه بمباران کرده‌اند.

شبکه خبری «السومریه نیوز» عراق هم با انتشار تصاویری اعلام کرد که نیروهای عراقی از نوار مرزی مشترک با سوریه داعش را بمباران می‌کنند.

این شبکه گزارش داد که هدف نیروهای عراقی این است که عناصر داعش نتوانند از وضعیت نامساعد جوی سوء استفاده کنند و خود را به مرزهای عراق برسانند.

در همین راستا، یک منبع دولتی در عراق 9 دیماه جاری اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای بمباران مواضع داعش در خاک سوریه به نیروی هوایی عراق اختیار کامل داده است.

وی گفت که عراق صرفا باید دولت سوریه را در جریان بمباران هوایی داعش قرار بدهد و نیازی به اجازه نیست.

اخیرا هماهنگی امنیتی برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی میان بغداد و دمشق بالا رفته است و طرفین اجازه داده‌اند تا تروریست‌ها را در خاک یکدیگر بمباران کنند. سوریه نیز برای بمباران داعش در خاک عراق نباید منتظر اجازه بغداد بماند و صرفا بایدمقامات عراقی را مطلع کند.

طبق این توافق، دو طرف همچنین باید به هنگام ضرورت، یکدیگر را در جریان عملیات‌های زمینی علیه تروریست‌ها قرار دهند.

بمباران مواضع داعش در خاک سوریه از سوی جنگنده‌ها و توپخانه‌ عراق پیش از این بارها صورت گرفته است و هر بار نیز دولت دمشق ضمن اطلاع، اجازه آن را صادر کرده؛ اما تا کنون عملیاتی از سوی ارتش سوریه در خاک عراق انجام نشده است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: