بارنیه: اتحادیه اروپا آماده تغییر فوری توافق فعلی برگزیت در صورت تخطی انگلیس است

کدخبر: 2303717

نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه گفت اگر انگلیس خطوط قرمز خود را تغییر دهد اتحادیه اروپا توافق فعلی برگزیت را فوراً تغییر می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، میشل بارنیه، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه (برگزیت)، روز پنج شنبه در لیسبون گفت اگر انگلیس خطوط قرمز خود را تغییر دهد اتحادیه اروپا توافق فعلی برگزیت را فوراً تغییر می دهد.

بارنیه در برابر پارلمان پرتغال، در دفاع از توافق فعلی برگزیت، آن را بهترین توافق ممکن خواند و گفت:« خطوط قرمزی که انگلیس ترسیم کرده است، خطوط قرمز ما نیست، آنها هستند که در مذاکرات توافق برگزیت درها را بسته اند».

وی افزود:« اگر انگلیس خطوط قرمز خود را تغییر دهد، ما هم ( توافق) را فوری تغییر می دهیم. اگر آنها بیشتر بخواهند ما آماده ایم».

مذاکره کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت خاطر نشان کرد همه الگوها در دسترس هستند با این حال هرکس حقوق و تعهدات خود را دارد. ما به خواست مردم انگلیس احترام می گذاریم، به خطوط قرمز احترام می گذاریم، همانطور که به اصل بازار واحد و چهار عنصر آزاد آن احترام می گذاریم.

پارلمان انگلیس روز سه شنبه توافق فعلی برگزیت را که پس از مذاکرات دولت ترزا می با بروکسل به دست آمد، رد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: