واکنش ضرغامی به فضاسازی‌ معاندین نظام درباره اجرای حدود الهی

کدخبر: 2303754

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در صفحه اینستاگرام خود به حواشی پیش آمده درباره حد سرقت و فضاسازی معاندین نظام در این خصوص واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، سید عزت اللّه ضرغامی عضو شوراهای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به حواشی پیش آمده درباره حد سرقت واکنش نشان داد و نظر خود در این باره را بیان کرد.

گفتنی است؛ پس از اظهارات دادستان کل کشور در همایش رؤسا و مسئولان مبارزه با سرقت در نیروی انتظامی در رابطه با اجرای حد سرقت، برخی در داخل و همچنین معاندین با نظام و احکام اسلامی به فضاسازی در این رابطه پرداخته و برداشت های مختلفی از این سخنان حجت الاسلام و المسلمین منتظری داشتند تا به این طریق حدود الهی را زیر سئوال ببرند.

ضرغامی در اینستاگرام نوشت:

حاجی واشنگتن نام فیلمی از زنده یاد علی حاتمی است که در سال ۶۱ ساخته شد. این فیلم داستان حسینقلی خان صدرالسلطنه، نخستین سفیر ایران در امریکا را روایت می کند. معروف است که او در روز عید قربان در هتل والدورف نیویورک، گوسفند ذبح می کند ! البته دیالوگ های برجسته مرحوم حاتمی ورای این اتفاق است و مثل سایر آثار او هشدار دهنده برای هر زمان و هر جامعه ای است. ضمن اینکه این فیلم از نظر من بدون اشکال هم نیست.

پی نوشت

قربانی کردن در روز عید قربان مستحب است ولی ذبح گوسفند در هتل در نیویورک بر خلاف قوانین آن جامعه، حتما باعث ضربه به اصل دین است. مورد مشابهی هم از حضرت امام (ره) در مورد مخالفت و برخورد ایشان با ذبح گوسفند و تهیه غذا در محل آشپزخانه در "نوفل لوشاتو" نقل شده است. در واقع این همان بیان مهمی است که حفظ اصل دین واجب تر، از احکام دین است. شخصاً از مرحوم آیت الله شاهرودی در مورد قطع دست سارق سوال کردم و ایشان آنقدر مقدمات فقهی گفتند که معلوم شد، کار به این راحتی نیست. امروز اصل دین و اصل انقلاب و اصل نظام نشانه رفته است. قوه اجتهاد در فقه شیعه و نفس تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در کشور به همین منظور است. آنها را از محتوا و هویت واقعی شان تهی نکنیم!

امروز اصل دین و اصل انقلاب و اصل نظام نشانه رفته است // انتقاد اینستاگرامی ضرغامی به فیلم حاجی واشنگتن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: