در گزیده اخبار اجتماعی امروز ایسنا بخوانید:

سامانه #۴*۴* برای کسب اطلاع بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی از علت عدم دریافت«بسته حمایتی»

کدخبر: 2304031

فعالیت ۶ مرکز نگهداری از زنان معتاد در استان تهران، آغاز واریز «بسته حمایتی» به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی، انتقال ۱۱۰۰ میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان به سال ۹۸، افشاگری فرمانده ناجا از تلاش دشمنان برای بر هم زدن مراسم ۲۲ بهمن و... از مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز ۲۹دی‌ماه هستند.

به گزارش ایسنا، اداره اخبار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران امروز شنبه (۲۹دی) بیش از ۵۰ خبر را روی خروجی خود منتشر کرده است که مهمترین آن‌ها به همراه لینک در زیر آمده‌ و با کلیک روی هر تیتر، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

پذیرش ۲۴ ساعته کارتن خوابها در شبهای سرد زمستان

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از پذیرش ۲۴ ساعته کارتن خواب‌ها در گرمخانه‌ها خبر داد.

محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت پذیرش کارتن خوابها در این شبهای سرد تهران با بیان اینکه شب گذشته ۱۹۲۱ نفر در گرمخانه‌های تحت پوشش شهرداری تهران پذیرش شدند، گفت: برای افرادی که مایل به حضور در گرمخانه‌ها نیستند اتوبوس‌هایی در میادین نزدیک به پاتوق‌ها در نظر گرفته شده است تا این کارتن خوابها شب را در اتوبوس‌ها بماند.

نامه‌نگاری با دولت و مجلس برای ترخیص تجهیزات آتش‌نشانی از گمرک

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران در مورد سرانجام ترخیص تجهیزات آتش نشانی از گمرک توضیحاتی ارائه کرد.

مجید فراهانی در گفتوگو باایسنا، در مورد آخرین وضعیت ترخیص تجهیزات و نردبان های آتش نشانی از گمرک گفت: نوسازی و تجهیزات آتش نشانی به خصوص تامین بالابرهای مخصوص ساختمان‌های بلندمرتبه در دستور کار قرار دارد، البته تعدادی از نردبان‌های سازمان آتش نشانی از گمرک ترخیص شد اما هنوز ۲۰ دستگاه نردبان در گمرک معطل مانده است.

"پروفایل‌های سلامتی" به موبایل‌ها می‌آیند

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت ضمن تشریح الزامات نظام ارجاع و پزشکی خانواده و اقدامات انجام شده در جهت استقرار پرونده الکترونیک، گفت: بنابراین به دنبال این اقدامات، تا پایان سال هر فرد می‌تواند پروفایل سلامتی خود را بر روی موبایلش ببیند.

دکتر علی‌اکبر حق‌دوست در گفت‌وگو با ایسنا، پزشک خانواده، نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت را سه تکه از پازل و الزامات سطح‌بندی خدمات در حوزه سلامت دانست و گفت: در حوزه سطح‌بندی خدمات باید سه واژه پرونده الکترونیک سلامت، ‌ نظام ارجاع و پزشک خانواده در کنار یکدیگر دیده شوند. باید توجه کرد که این بخش‌ها اصلا از یکدیگر جدا نیستند، بلکه باید آن‌ها را باهم ببینیم.

آغاز واریز «بسته حمایتی» به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی/ رقم واریزی بنابر بُعد خانوارها

معاون اداری ـ مالی سازمان تامین اجتماعی از پرداخت نخستین بسته حمایتی به بیمه شدگان تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم اردلان با بیان این که کل رقم پرداختی دولت به سازمان تامین اجتماعی برای اولین دوره بسته حمایتی به بیمه شدگان این سازمان ۱۴۵۰ میلیارد تومان است گفت: این بسته حمایتی به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی که درآمد زیر ۳ میلیون تومان دارند، پرداخت می‌شود.

معاون اداری مالی سازمان تامین اجتماعی در ادامه از فعال شدن سامانه #۴*۴* از روز دوشنبه برای کسب اطلاع از دلیل عدم دریافت بسته حمایتی از سوی بیمه شدگان خبر داد و گفت: افراد تحت پوشش تامین اجتماعی با استفاده از این سامانه می‌تواند متوجه شوند چرا بسته حمایتی را دریافت نکردند.

فعالیت ۶ مرکز نگهداری از زنان معتاد در استان تهران

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از فعالیت شش مرکز درمان و نگهداری از زنان معتاد در سطح استان تهران خبر داد.

فرزانه جوادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ظرفیت مراکز نگهداری از زنان معتاد اغلب بین ۴۰ تا ۶۰ نفر است، گفت: تعداد افرادی که در هر مرکز نگهداری می‌شوند براساس دستورالعمل به متراژ ساختمان بستگی دارد.

انتقال ۱۱۰۰ میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان به سال ۹۸

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره روند پرداخت معوقات فرهنگیان در سال جاری گفت: با فرض تخصیص ۱۱۰ درصدی بودجه در ردیف‌های آموزش و پرورش استان‌ها، ۱۱۰۰ میلیارد تومان از معوقات و کسری بودجه ما به سال ۹۸ منتقل می‌شود.

علی الهیار ترکمن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین روند پرداخت معوقات در سال جاری اظهار کرد: ما در حال حاضر با سازمان برنامه و بودجه در حال نهایی کردن سقف کلی تخصیص‌های ردیف‌های بودجه بر اساس نیازهای اجتناب ناپذیر، نیازهای ضروری و اصلی هستیم.

شرایط ثبت‌نام فرهنگیان برای کاندیداتوری‌ در شورای عالی آموزش و پرورش

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش جزییات ثبت نام فرهنگیان به منظور کاندیداتوری‌ در شورای عالی آموزش و پرورش را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، امیرعلی نعمت اللهی که در برنامه‌ تلویزیونی پرسشگر درباره انتخاب سه تن از فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شورای عالی آموزش و پرورش متشکل از ۲۲ نفر اعضای حقیقی و حقوقی است که برخی اعضای آن وزراء هستند؛ رئیس شورا، رئیس جمهوری و وزیر آموزش و پرورش نایب رئیس آن است.

منشا بوی نامطبوع تهران پیدا نشد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به این که بوی نامطبوع متصاعد شده در تهران مرتبط با پسامدهای آراد کوه، فاضلاب و گاز نبود، گفت: در نهایت نتوانستیم برای این بو منبع مشخصی پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران که امروز در استانداری تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره منشا بوی بد تهران که حدود سه هفته پیش احساس شده بود، اظهار کرد: برای منشا یابی این بو اقدامات گسترده ای صورت گرفته است و بلافاصله بعد از این که این بو در سطح شهر تهران متصاعد شد، کارگروه ویژه‌ای شکل گرفت. ما از ابتدایی‌ترین احتمالات شروع به کار و منشایابی کردیم. هواشناسی نیز گزارش کرد که هیچ تغییر جوی اتفاق نیفتاده است.

افشاگری فرمانده ناجا از تلاش دشمنان برای بر هم زدن مراسم ۲۲ بهمن

فرمانده ناجا اعلام کرد که دشمنان سال ۹۷ را برای ایجاد آشوب و ناامنی در سطح کشور انتخاب کرده بودند که به حول و قوه الهی موفق نشدند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سردار حسین اشتری، در بیست و یکمین گردهمایی معاونان اجتماعی ناجا که صبح امروز (شنبه) در مقر مرکزی ناجا برگزار شد ، اظهار کرد: معاونان اجتماعی مسئولیت مهمی بر عهده داشته و در بخش‌های مختلف ناجا حضور دارند.

حفر چاه، جان جوان ۱۸ ساله افغانستانی را گرفت

سخنگوی آتش نشانی شهر تهران از فوت یک جوان ۱۸ ساله افغانستانی حین حفر چاه در منطقه شهرک غرب خبر داد.

جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه روز گذشته ساعت ۱۵:۴۲ یک سانحه گرفتار شدن داخل چاه در شهرک غرب بلوار دریا به سامانه آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شده است، گفت: بعد از این حادثه دو ایستگاه به محل اعزام می‌شوند. محل حادثه یک ساختمان ۵ طبقه بود که مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کرد و هنوز به مرحله بهره‌برداری و کاربری نرسیده بود.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پر بازدید سرویس اجتماعی ایسنا به شرح زیر است:

آغاز واریز «بسته حمایتی» به حساب بیمه شدگان تامین اجتماعی/ رقم واریزی بنابر بُعد خانوارها

افشاگری فرمانده ناجا از تلاش دشمنان برای بر هم زدن مراسم ۲۲ بهمن

تمامی مدارس خوزستان در نوبت صبح شنبه تعطیل هستند

نامه‌نگاری با دولت و مجلس برای ترخیص تجهیزات آتش‌نشانی از گمرک

محیط زیست شهر تهران، مظلوم است

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: