عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت‌وگو با فارس:

پزشکان از پرداخت مالیات مستثنی نیستند/مبارزه با فرار مالیاتی هیچ استثنائی ندارد

کدخبر: 2304086

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر موافقت اکثریت اعضای کمیسیون با الزام پزشکان به نصب کارت خوان در مطب و پرداخت ۱۰ درصد از دستمزدشان بابت مالیات،گفت: پزشکان از پرداخت مالیات مستثنی نیستند و باید متناسب با درآمدهای خود مالیات دهند.

محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس درباره فشار لابی پزشکان به کمیسیون تلفیق مجلس برای تجدید رای گیری و حذف مصوبات این کمیسیون الزام پزشکان برای نصب کارت خوان در مطب و پرداخت 10 درصد از دستمزد پزشکان به عنوان مالیات به صورت علی الحساب توسط مراکز درمانی گفت: اکثریت اعضای کمیسیون تلفیق با این مصوبات موافق بودند و به همین دلیل، دور از انتظار است که این مصوبات مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و درباره آنها رای گیری شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: کسری بودجه، وضعیت بازار، کاهش ارزش پول ملی و ... از جمله مواردی هستند که دریافت مالیات از پزشکان را به عنوان منابع جدید مالی الزامی کرده‌اند.

فرهنگی با بیان اینکه هیچگونه استثنائی درخصوص مبارزه با فرار مالیاتی وجود ندارد، گفت: پزشکان از پرداخت مالیات مستثنی نیستند و باید متناسب با درآمدهای خود مالیات دهند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس درخصوص نامه سازمان نظام پزشکی به کمیسیون بهداشت مجلس مبنی بر حذف مصوبات مربوط به اخذ مالیات پزشکان گفت: این قبیل نامه‌ها هیچگونه تاثیری در روند اجرای قانون ندارند. انشالله این ماده‌ها ماندگار خواهند بود زیرا تاکید خاصی روی آن‌ها وجود دارد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: