زنگنه: در انتصاب مدیر عامل شرکت ستاره خلیج فارس تخلفی رخ نداده است

کدخبر: 2304125

وزیر نفت گفت: مدیر عامل شرکت پالایش نفت توسط ۵ عضو حقوقی هیات مدیره این شرکت منصوب شده و تخلفی رخ نداده است.

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در جلسه علنی امروز در پاسخ به سوال احمد سالک در خصوص « دلیل عمل خلاف قانون معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش در عزل و نصب هیات مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس»‌ بیان کرد: بنده بعد از ۳۰ سال شرکت داری مقداری از قانون تجارت و شرکت داری را بلد هستم. شرکت ستاره‌ خلیج فارس مشمول قانون تجارت است و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تجاری می‌تواند هم حقیقی و هم حقوقی باشد. اعضای هیات مدیره شرکت ستاره خلیج فارس نیز دارای ۵ عضو حقوقی است و دو عضو حقوقی توسط شستا و دو عضو حقوقی توسط صندوق بازنشستگی نفت و یک عضو توسط شرکت پالایش و پخش انتخاب شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ تغییری در هیات مدیره این شرکت صورت نگرفته و اعضای حقوقی این شرکت همچنان هستند. طبق قانون تجارت هیات مدیره می‌تواند مدیر عامل را تعقیب و عزل کند و انتخاب مدیر عامل با هیات مدیره است.

وی افزود:‌ در جلسه‌ای که در مهر ماه سال ۹۶ برگزار شد هیات مدیره با سه عضو از ۵ عضوش تصمیم می‌گیرد مدیر عامل را عوض کند و صورت جلسه‌ آن نیز موجود است.

زنگنه گفت: آقای سالک تاکید داشتند که مدیر عامل را باید مجمع عمومی عزل و نصب کند در حالی که این گونه نیست و طبق قانون تجارت هیات مدیره می‌تواند مدیر عامل را عزل و نصب کند.

وزیر نفت در ادامه اظهار کرد: تنها در یک جا مجمع می‌تواند در انتخاب مدیر عامل دخالت کند در صورتی که مدیر عامل همزمان رئیس هیات مدیره نیز باشد و طبق قانون تجارت باید در مجمع عمومی انتصاب مدیر عامل مطرح شود و با سه چهارم رای اعضاء تعیین کند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون مدیر عامل با تصویب هیات مدیره تغییر کرده است و تخلفی رخ نداده است.

ادامه دارد...

دبیر: ربی زواره

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: