رستم‌وندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

بسیاری از افراد، فساد در کشور را بالا می‌دانند

کدخبر: 2304130

معاون وزیر کشور گفت: ۵۰ درصد از مخاطبان یک جامعه آماری اعلام کردند، میزان فساد بالا است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، «تقی رستم وندی» معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در حاشیه یکصدوسیزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور، در جمع خبرنگاران با اشاره به پیمایش سازمان بهزیستی در حوزه آسیب های اجتماعی اظهار کرد: این پیمایش از چهار سال گذشته در سراسر کشور شروع به کار کرد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور ادامه داد: جامعه آماری این پیمایش بیش از ۱۳۱ هزار نفر در کل کشور بوده است و نتایج آماری آسیب های اجتماعی هم به زودی توسط وزارت کشور منتشر خواهد شد.

رستم وندی ادامه داد: ادراک ما از آسیب های اجتماعی یک ادراک اغراقی است که نشات گرفته از آمار های اشتباه تحلیل گران و برخی رسانه هاست و با واقعیت جامعه فاصله زیادی دارد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه این پیمایش به صورت علمی و توسط دانشگاه علوم بهزیستی انجام شده است، گفت: امروز در جامعه یکی از موضوعاتی که مردم بر آن باور دارند فساد اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در این پیمایش ۵۰ درصد بر این باور بودند که فساد اقتصادی زیاد و خیلی زیاد است، اما با تحقیق انجام شده، ۷۵ درصد از جامعه آماری نه رشوه دادند و نه رشوه گرفتند و این نشان می دهد که نظرات گرفته شده با واقعیت تفاوت زیادی دارد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه مصرف سیگار طبق این آمار اجتماعی کاهش داشته است، یادآور شد: ۸۰ درصد مردم به میزان زیادی خود را در این آمار دین دار معرفی کردند و این موضوع خلاف شایعاتی درباره کاهش دین داری مردم در این چهار دهه را نشان می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: