با ارسال نامه‌ای صورت گرفت

تجلیل ۷۲۰ کانون استادی بسیج دانشگاه های کشور از عبدالحسین خسروپناه

کدخبر: 2304138

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به نمایندگی از ۷۲۰ کانون استادی در دانشگاه های سراسر کشور با انتشار نامه ای از از تلاشهای هفت ساله عبد الحسین خسرو پناه در مدیریت مؤسسة حکمت و فلسفه ایران قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجتبی زارعی رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به نمایندگی از 720 کانون استادی در دانشگاه های سراسر کشور با انتشار نامه ای به عبدالحسین خسرو پناه، از تلاشهای هفت ساله وی در مدیریت مؤسسة حکمت و فلسفه ایران قدردانی کرد.

متن نامه به شرح زیر است:

« حضور استاد محترم حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر عبدالحسین خسروپناه

سلام علیکم

تمدن میراثی است که از تلاش مداوم انسانها برای تدبیر حیات اجتماعی از نسلی به نسل دیگر منتقل میشود، از سویی زمینهسازی برای نیل به تمدن نوین اسلامی از غایات انقلاب اسلامی بوده است؛ گو این که تمدن اسلامی محصول مراتب تکاملی انقلاب اسلامی در امّتسازی، دولتسازی و جامعهسازی خواهد بود. اکنون که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرارداریم اهل حکمت به پیروی از معمار کبیر انقلاب؛ حکیم متأله حضرت امام خمینی قدس سرّه الشریف در تلاش هستند تا از حکمت الهی برای رشد این تمدن استفادة شایسته نمایند.

جناب عالی این توفیق را داشتهاید که طی سالهای حیات علمی خویش، در مراکز علمی مختلف، به ویژه دانشگاهها، مدافع و مروّج ایدة علوم انسانیِ حِکمی و کاربست حکمت برای اعتلای تمدن اسلامی باشید، نقش شما در بسط و ترویج این گفتمان بر دوست و دشمن پنهان نیست کما‏این‏که خدمات شما در «حمایت از کرسیهای نظریهپردازی، نقد و مناظره» نیز با فراهم نمودن فضای «آزاداندیشانه» شایسته تقدیر فراوان است؛ گو این که امروزه کرسی های نظریه پردازی تابع هیچ خط قرمزی جز روش شناسی و زبان علمی نیست، اما آنچه بیش از همه بایسته قدردانی است، پژوهشها و نوآوریهایِ حکمی و فلسفی شما در «فلسفه علوم انسانی اسلامی» و به ویژه «الگوی حکمی و اجتهادی» است که بنیانی دیگر برای حرکت در مسیر تولید علوم انسانیِ حکمی، مقوّم و شکوفایی هرچه بیشتر اندیشة تمدن نوین اسلامی فراهم نموده است.

تلاش فراوان و مجاهدت خالصانه شما در مسئولیتهای مختلف از «مرکز مطالعات و تحقیقات حوزه علمیه قم»، «پژوهشکده حکمت و دینپژوهیِ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی»، «هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» و نیز «مؤسسة پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» نشان داد که جناب عالی علاوه بر نگاه دانشی، مدیری پرتوان برای پیگیری مأموریتهای سازمانی و ارتقای جایگاه مراکزی هستید که در آن خدمت میکنید.

پس از دورة خدمات ارجمند استاد عالی مقام جناب آقای دکتر غلامرضا اعوانی، هفت سال تلاش تکمیلی جناب عالی برای ارتقای جایگاه و پژوهشهای مؤسسه حکمت و فلسفه ایران با حرکت-بخشی و ایجاد شتاب در پژوهشهای مورد نیاز در حکمت شاهد این امر است. انجام طرحهای پژوهشی کلان از یک سو و تلاش برای معرفی و بررسی اندیشهها و آراء حکمی و فلسفی مختلف در آیین های علمی گوناگون و پُرشمار حول موضوعات مرتبط در دورة شما، نشان از توان مدیریتی و نگاه آزاداندیشانة به کار گرفته شده دارد؛ ضمن این‏که این که شرایطی مناسب برای رییس محترم جدید فراهم نموده تا با شتابی بیشتر به مأموریتهای محول از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و متحقق ساختن مطالبات متعالی اهالی محترم حکمت و فلسفه بپردازد. البته از سوابق حکمی، اسلامی و متعهدانة جناب آقای دکتر ذکیانی نیز انتظاری جز این نیست که راه آیندة موسسة حکمت و فلسفه ایران همچنان از موضع حکمت، رهآموز تمدن نوین اسلامی باشد.

همچنین حضور شما در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معاون علوم انسانی و هنر نیز نویدبخش آیندهای شایستهتر برای جامعه علوم انسانی و به صورت خاص آن دانشگاه محترم و تحول خواه است. امید آنکه در پناه توجهات حضرت حق جلّ اسمه و عنایات حضرت صاحب الامر عجل الله فرجه؛ ذیل برکات وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر حکیم انقلاب اسلامی خدمات پربرکت شما تداوم یابد.

به این وسیله، این جانب به نمایندگی از 720 کانون استادی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، مراتب سپاسشان را از زحمات جناب عالی تقدیم مینماید.

مجتبی زارعی

رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها

مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور»

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: