در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

تذکر حاجی‌دلیگانی به روند پذیرش پیشنهادات نمایندگان مجلس توسط هیئت رئیسه

کدخبر: 2304145

رئیس مجلس درباره تذکر یکی از نمایندگان نسبت به روند پذیرش پیشنهادات در صحن علنی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در صحن علنی امروز (یکشنبه ۳۰ دی ماه) مجلس و در جریان بررسی پیشنهاد غلامرضا کاتب درباره بند (ب) ماده ۱۳ طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی طی تذکری با استناد به ماده ۱۴۴ آیین نامه داخلی مجلس، گفت: در مورد پیشنهاد کاتب هیچ متنی در اختیار ما قرار نگرفته و این پیشنهاد چاپ نشده است، لذا چرا با این شرایط این موضوع در دستور کار قرار گرفته است؟

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس بیان کرد: هیئت رئیسه سوگند یاد کرده که آیین نامه را رعایت کند، اکنون رد این موضوع رأی نیاورده که خالی از پیشنهاد باشیم و پیشنهاد شفاهی را بپذیریم.

حاجی دلیگانی خطاب به لاریجانی رئیس مجلس تصریح کرد: آیا اگر یکی دیگر از همکاران ما بود، این پیشنهاد را قبول می کردید؟

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اگر این پیشنهاد از سوی هر کدام از نمایندگان دیگر هم مطرح می شد، آن را می پذیرفتیم.

وی با اشاره به اینکه استناد ما در این موضوع به بند ۶ ماده ۱۴۹ آیین نامه داخلی است که به مواد ارجاعی می پردازد، افزود: کمیسیون روز گذشته نظر خود را ارائه کرده و همان موقع چاپ شد و اکنون ۱۲ ساعت از آن زمان گذشته است و کاتب هم در این فاصله ارائه کرد و ما گفتیم که تکثیر کنند.

رئیس مجلس اظهار کرد: فرق این دو متن فقط یک کلمه است که بعد از عبارت "با هماهنگی مراکز تحقیقاتی" عبارت "با موافقت وزارتخانه مربوطه" را به آن اضافه کرده اند، اشکالاتی که گفته شد خلاف قانون اساسی است، به پیشنهاد کاتب هم وارد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: