راهپیمایی ۲۰ هزار نفری مردم لبنان در اعتراض به سیاست‌های اتحادیه عرب

کدخبر: 2304334

همزمان با برگزاری نشست اقتصادی سران عرب در لبنان، ۲۰ هزار نفر از مردم این کشور در اعتراض به سیاست‌های اتحادیه عرب راهپیمایی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همزمان با برگزاری نشست اقتصادی سران عرب در لبنان، حدود ۲۰ هزار نفر در اعتراض به سیاست های اجتماعی و اقتصادی اتحادیه عرب امروز یکشنبه در بیروت - پایتخت لبنان-راهپیمایی کردند.

نماینده حزب کمونیست لبنان که این راهپیمایی اعتراضی را سازماندهی کرده است به خبرنگار اسپوتنیک گفت: «ما این راهپیمایی را پیش از برگزاری نشست اقتصادی اتحادیه عرب سازماندهی کردیم، اما هنگامی که تاریخ نشست اعلام شد، هماهنگی تاریخ آن با زمان برگزاری راهپیمایی شرایط را برای ما بهتر کرد. این راهپیمایی اعتراضی، پیامی به سران اتحادیه عرب در نشست اقتصادی است؛ چراکه در بسیاری از کشور های عربی، شرایط اقتصادی و اجتماعی اسف بار است و همین باعث شده مردم به خیابان ها بیایند.»

طبق گفته سازمان دهندگان این راهپیمایی، تعداد شرکت کنندگان فراتر از انتظارشان بوده است. همچنین چندین سازمان غیر دولتی و برخی از اعضای قوای سیاسی به این اعتراضات پیوسته اند.

معترضان، مقامات کشور های عربی را که در نشست اتحادیه عرب حاضر بودند به ایجاد بحران مالی، افزایش بهای کالا ها و دستمزد پایین متهم کردند.

نشست اقتصادی اتحادیه عربی از روز پنجشنبه در بیروت، پایتخت لبنان آغاز به کار کرده است و با برگزاری یک جلسه کمیته هیئت های تخصصی، انتظار می رود روز یکشنبه به پایان برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: