همتی مطرح کرد:

ژاپن به جُرگه خریداران نفت ایران پیوست/ بانک مرکزی جور بی رمقی تقاضای ارز در بازار را می کشد

کدخبر: 2304398

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بعد از کشورهای چین، کره جنوبی، هند و ترکیه امروز ژاپن نیز عملیات واردات نفت از ایران را آغاز کرد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی مطلبی را تحت عنوان شروع واردات نفت ایران به ژاپن را حساب کاربری خود در اینستا گرام منتشر کرد و نوشت: بعد از کشورهای چین، کره جنوبی، هند و ترکیه امروز ژاپن نیز عملیات واردات نفت از ایران را آغاز کرد.

وی متذکر شد: به تدریج درآمدهای جدید نفتی در کنار ده ها میلیارد دلار منابع فعال بانک مرکزی در نزد بانک های خارجی که پشتیبان قوی و مطمئن تجارت کشورمان است، به چرخه تجاری وارد می شود. صادرات غیر نفت کشورمان نیز با تفاهماتی که صادرکنندگان با همکاری من می کنند به تدریج در خدمت واردات کشورمان قرار می گیرد. قبلا خدمت مردم عزیزمان عرض کرده بودم در داخل کشور نیز ذخایر بسیار مطلوب ارزی به صورت اسکناس در حدی است که نیازهای واقعی مردم را به طور کامل تامین می کند.

همتی در ادامه نوشت: البته عوامل مختلفی در داخل و خارج مایوس از تاثیرگذاری بر عرضه و تقاضا، تلاش می کنند با ایجاد جو روانی و دادن پالس های منفی بازار را از نظر روانی تحت تاثیر قرار بدهند. نکته جالب درمورد این روزهای بازار ارز، کم رمق بودن تقاضا در صرافی ها و نرخ سازی دلالان در فضای مجازی است بانک مرکزی این روزها جور سمت تقاضا را خواهد کشید!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: