خلق ۱۷ اثر در دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی چوب

کدخبر: 2304577

با حضور ۲۲ هنرمند طی ۵ روز ۱۷ اثر در دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی چوب خلق شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، دومین سمپوزیوم مجسمه سازی چوب طی مراسمی با حضور معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین،اساتید و هنرمندان در باغ موزه نگارستان به کار خود پایان داد.

در این مراسم که عصر دیروز یکشنبه ۳۰ دی ماه در سالن اجتماعات روح الامینی باغ موزه نگارستان برگزار شد، محمدحیسن اسماعیلی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، سیدمجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران، اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد رویایی رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان تهران، جعفر نجیبی دبیر هنری سمپوزیوم و جمعی از اساتید و هنرمندان حضور داشتند. در ابتدای این مراسم معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: به یقین حضور هنرمندان و اساتید شرکت کننده در این سمپوزیوم که در روزهای سرد دی ماه و در فضای باز مجموعه باغ موزه نگارستان اجرا ش،د نمایانگر علاقه و اشتیاق و تعهد ایشان به مقوله هنر است و از آنجا که این سمپوزیوم در شرایط خاص و دشوار برگزار شد اما آثار بسیار ارزشمند و فاخری توسط هنرمندان عزیز خلق شده است. وی با اشاره به استقبال عمومی از برگزاری این سمپوزیوم افزود: یکی از اهداف مهم اجرای برنامه های هنری توجه به مردمی بودن برنامه‌ها است لذا با توجه به اینکه این رویداد هنری در فضایی زیبا و تاریخی برگزار شد و همچنین بنا به ماهیت کارگاهی بودن آن، برای مخاطبین بسیار جذاب واقع شد و شاهد بازخوردهای مثبت و در خور ستایش آن بودیم که عموم مردم نیز توانستند از روند تولید آثار هنرمندان بازدید کنند.

در ادامه مراسم جعفر نجیبی دبیر هنری دومین سمپوزیوم چوب گزارشی از نحوه برگزاری و اجرای سمپوزیوم ارائه کرد و گفت: طی بازدیدی که چندی پیش از محوطه باز باغ موزه نگارستان داشتیم بر آن شدیم تا با استفاده از تنه خشک شده درختان باغ و در جهت احیای تاریخ گویای این فضای تاریخی با ساختن مجسمه‌های چوبی نسبت به حفظ پیشینه آن اقدام کنیم. لذا با دعوت از هنرمندان این حوزه که در زمینه چوب و ساخت مجسمه های چوبی صاحب نام بودند و اغلب هم عضو انجمن مجسمه سازان هستند زمینه برگزاری این سمپوزیوم شکل گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه ریزی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به هرحال مشارکت گروهی هنرمندان و تعامل و همیاری انجمن و دستگاههای حمایت کننده در سطح کیفی مطلوب قرار داشت و با توجه به محدودیتها ی اجرایی نظیر کمبود وسایل و تجهیزات و بسیاری مسائل و مشکلات دیگر نتیجه کار قابل تامل و بسیار مثبت بود. وی ابراز امیدواری کرد: طبیعتاً تداوم و استمرار اینگونه فعالیت ها در آینده مستلزم نگاه به سطح کیفی و برنامه ریزی های بهتر و همچنین انتخاب هنرمندان توانمند در این حوزه خواهد بود و این رویکرد با ورود نهادهای تخصصی مانند انحمن مجسمه سازان و دیگر مراکز هنری محقق می شود.

سید مجتبی موسوی معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران هم در این مراسم گفت: این سمپوزیوم علاوه بر سختی‌ها و محدودیت‌های خاص خود در شرایط دشوار، بدی آب و هوا، بارندگی و سرما برگزار شد و به طور حتم فرآیند انجام کار هم برای مسئولین اجرایی و هم برای هنرمندان دوچندان بوده که جا دارد صمیمانه از تلاش و همت همه آنها قدردانی کنم.

وی تاکید کرد: ما در معاونت فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن حمایت از برنامه ها و فعالیت‌های هنری آمادگی کامل خود را در جهت همکاری و مشارکت در سایر رویدادهای هنری بصورت گسترده اعلام می‌کنیم.

دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی چوب با حضور ۲۲ هنرمند همچون علی ختایی، افراسیاب آقاجانی، اهورا ضیایی، علی بیگی‌پرست، حسین علی‌ عسگری، مجید زمانی، کامبیز برنجی، محمد علی ودود، احمد سلیمانی، شادی حبیب، حسین طوسی، جعفر نجیبی و عباس زمانی با خلق ۱۷ اثر به مدت ۵ روز از ۲۵ تا ۳۰دی ماه در باغ موزه نگارستان برگزار شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: