خبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| "بهروز افخمی" با نقد سینما به جشنواره فیلم فجر می‌آید

کدخبر: 2304592

همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر «نقد سینما» هر شب به روی آنتن می‌رود؛ این برنامه در ایام جشنواره‌ فیلم فجر هر شب از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می آید که در این بسته خبری مروری بر آن ها داریم:

تدارک گسترده سیمای قرآن در دهه فجر فاطمی

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه های مختلفی را برای گرامیداشت این مناسبت ها تدارک دیده است. براین اساس، «انقلاب فاطمی» ویژه برنامه این شبکه در دهه فجر و ایام فاطمیه می باشد که به بررسی و ارائه سبک زندگی فاطمی در زمینه ها و شئون مختلف آن در انقلاب اسلامی و طرح الگوی مناسب از شخصیت حضرت زهرا (س) به مخاطبان به ویژه نسل جوان می پردازد. تبیین ریشه ها، مبانی و تاریخ انقلاب و ابعاد حکومت اسلامی با محوریت پاسخگویی به سوالات مخاطبان با حضور حجت الاسلام دکتر لک زایی و دکتر جواد منصوری در برنامه «پرسمان انقلاب» به تصویر کشیده خواهد شد. «مجله اطلاع رسانی رصد» با دعوت از مسئولین نهادهای قرآنی و فرهنگی، به تشریح عملکرد چهل ساله حوزه مربوطه خود می پردازد.

تولید و پخش مستند گزارشی از افراد قرآنی موثر در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیان خاطرات آنها از فعالیت های قرآنی در آن ایام و همچنین نقش موثر قرآنیان در پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه ای تحت عنوان «سخن انقلاب» تقدیم مخاطبان این شبکه تلویزیونی می شود. محافل انس با قرآن کریم که به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی در استان های مختلف کشور در قالب «کاروان قرآنی انقلاب» شکل می گیرد به صورت برنامه تلویزیونی تولید و پخش خواهد شد.

«نوگلان قرآنی» ویژه برنامه کودک شبکه قرآن و معارف سیما با ساختاری ترکیبی و عروسکی؛ آموزه های قرآنی، معارفی و اخلاقی را برای گروه سنی خردسالان و کودکان ارائه می کند. مستند اساتید و فعالان قرآنی در قالب رویش های قرآنی انقلاب اسلامی که توانسته اند علاوه بر فعالیت قرآنی، افرادی موثر در عرصه های مختلف اجتماعی باشند، در مستندی تحت عنوان «عقیق» روی آنتن خواهد رفت.

برنامه «شناسنامه مهتاب» با موضوع کتاب شناسی فاطمی و مستند «نخ تسبیح قطره ها» با محوریت گفتگو با شاعران آیینی که در محضر رهبر معظم انقلاب شعر سروده اند، تولید و پخش خواهد شد. برنامه «حافظه ما» (گفتگو با افراد موثر انقلاب) و برنامه «کوچه سار انقلاب» (معرفی آثار مکتوب شخصیت های موثر در پیروزی انقلاب اسلامی) از دیگر تدارکات این شبکه در ایام دهه فجر می باشد.

بررسی دستاوردهای نفتی انقلاب در شبکه 4

«دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه نفت و گاز» در برنامه «پیشران» شبکه چهار سیما بازگو می شود. با توجه به توسعه صنایع مرتبط با نفت و گاز در ایران بعد از انقلاب اسلامی و بهره مندی بیش از 95 درصد مردم از نعمت گاز طبیعی بدون شک می توان این حوزه از صنعت و اقتصاد را به عنوان یک دستاورد جدی جمهوری اسلامی ایران قلمداد نمود. به همین منظور برنامه «پیشران» در آستانه ایام الله دهه فجر با حضور دو کارشناس به بیان دستاوردها در حوزه نفت و گاز می پردازد.

شبکه گازرسانی کشور (مناطق شهری و روستایی)،توسعه صنایع پایین دستی با نگاه به پتروشیمی ها و توسعه میادین مشترک و لزوم سرمایه گذاری بیشتر در آنها، سه محوری است که در برنامه این هفته (2 بهمن) با حضور مهندس سیدعلی ادیانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و مهندس علیرضا ضیغمی معاون اسبق پالایش و پخش وزارت نفت بررسی می شود.

برنامه «پیشران» که به تهیه کنندگی سودابه آقاجانیان حوالی ساعت 21 سه شنبه ها به طور زنده پخش می شود با حضور مسئولین، اساتید و کارشناسان اقتصادی، به بررسی مسائل حوزه اقتصاد، کسب و کار، کارآفرینی و چالشهای مرتبط به آنها می پردازد.

همراه با خانواده سالم «با هم تا بهشت» برویم

خانواده، ازدواج، فرزندان، ارتباط موثر و ده ها موضوع در برنامه «با هم تابهشت» به زودی در شبکه سلامت به بحث گذاشته می شود. مسعود مقصودی تهیه کننده این برنامه با اعلام این خبر گفت: تکنیک های آموزشی در زمینه خانواده با موضوعات متنوع و با حضور کارشناسان در برنامه های 12 دقیقه ای تولید شده است و به زودی از شبکه سلامت سیما پخش می شود.

وی تاکید کرد: تلاش کرده ایم مباحث متعددی همچون تعریف اساسی زندگی مشترک، زندگی مشترک موفق، چرا ازدواج می کنیم، روابط زناشویی، بنیادهای اساسی یک خانواده با نشاط، از مفاهیم مهم زندگی - دنیای مطلوب، تعارض در خانواده، شیوه های حل تعارض در خانواده، دشمنان اصلی انسجام در خانواده- کنترلگری ،چگونگی توسعه دادن زندگی کم نشاط به زندگی با نشاط را در بسته های کوتاه در اختیار خانواده ها قرار دهیم و در مدت زمان کوتاه نکات کلیدی در امر فرهنگسازی خانواده شاد ارائه نماییم.

وی به حضور کارشناسان و متخصصان، اعم از روانشناسان و جامعه شناسان در برنامه اشاره کرد و افزود: در این برنامه کارشناسان بدون واسطه در مدت زمان 10 تا 12 دقیقه فرصت دارند تا موضوعی را واکاوی کرده و اطلاعات مفیدی در زمینه حدومرزها در زندگی خانوادگی، حد و مرزها در زندگی سنتی و مدرنیته، حدو مرزها در رفتار با فرزند، عوامل آسیب زا برای خانواده، کنترلگری در خانواده، عوامل ایجادکننده خانواده شاد و فرزندپروری موثرارائه دهند.

این تهیه کننده با سابقه انتخاب موضوع در برنامه را یکی از مهمترین چالش ها در زمینه بحث های خانوادگی عنوان کرد و ادامه داد: حریم شخصی، خانواده پویا، ترس در خانواده، چشم انداز زندگی خانوادگی، گفتگوی صلح آمیز درمیان اعضاء، قانون طلایی و قانون زمردین خانواده و بیش از 150 موضوع دیگر در این برنامه به بحث گذاشته می شود.

وی انتخاب کارشناسان و رفتارشناسان مبرز را از دیگر کلیدواژه های این برنامه دانست و افزود: برای صحبت در مورد مطالبی همچون ازدواج، طلاق، پرخاشگری و سلامت جنسی در این برنامه انتخاب فرصت به کارشناسان داده شده تا به صورتی موجز و خلاصه اطلاعاتی به مخاطب ارائه کنند.

گفتنی است، برنامه «با هم تا بهشت» با موضوع خانواده در 100 قسمت 12 دقیقه ای تولید شده است و در زمانی کوتاه به مخاطب اطلاعاتی جامع در زمینه مورد بحث می دهد.

بهروز افخمی: جشنواره مقاومت قدرت آزادگی به فیلمسازان می دهد/ بازی رامبد جوان در "پاریس محرمانه" یا "کاغذ شطرنجی"

برنامه بهروز افخمی برای جشنواره فیلم فجر مشخص شد

«نقد سینما» با اجرای بهروز افخمی همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر هر شب به روی آنتن می رود. این برنامه در ایام جشنواره فیلم فجر هر شب از شبکه پنج سیما به روی آنتن می رود. «نقد سینما» با رویکرد سینمایی به بررسی فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر می پردازد و قرار است از شب اول جشنواره روی آنتن شبکه پنج برود و بعد از جشنواره هم به صورت روتین ادامه داشته باشد.

بهروز افخمی در زمان جشنواره فقط برنامه «نقد سینما» را روی آنتن دارد، برنامه «فیلمساز» این کارگردان که درباره ی آموزش سینما است، قرار است بعد از جشنواره پخش می شود.

بررسی علل بوی بد در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره)

برنامه «تهران 20» امشب به بررسی علت بوی بد در مسیر و اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) می پردازد. کیومرث کلانتری (رییس محیط زیست استان تهران) امشب (یکم بهمن ماه) با حضور در استودیوی برنامه «تهران 20» به بررسی دلایل این آلودگی زیست محیطی خواهد پرداخت. سری جدید «تهران 20» به تهیه کنندگی محمد علی بازی و با اجرای محمد دلاوری در روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، ساعت20 از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: