بیانیه سفارت آمریکا در اسلام‌آباد درباره تعهد در قبال پیشبرد روند صلح افغانستان

کدخبر: 2304593

سفارت آمریکا در اسلام آباد اعلام کرد، واشنگتن و پاکستان بار دیگر بر تعهداتشان مبنی بر پیشبرد روند صلح در افغانستان تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیشن، براساس بیانیه سفارت آمریکا در اسلام آباد، این حمایت از سوی دولت‌های دو کشور برای تحقق و پیشبرد روند صلح در افغانستان در جریان دیدار میان زلمای خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا در منطقه با عمران خان نخست وزیر پاکستان، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه و قمر جاوید بجوا، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور مطرح شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان این گفت‌وگوها، دو طرف بر تعهداتشان در راستای پیشبرد روند صلح افغانستان تاکید کردند.

خلیل‌زاد نیز تاکید کرد که تمامی کشورهای منطقه از صلح در افغانستان سود می‌برند.

زلمای خلیل‌زاد تا ۱۷ ژانویه سال جاری میلادی برای از میان برداشتن مشکلات و موانع بر سر راه صلح در افغانستان در پاکستان است.

عمران خان نیز در بیانیه‌ای بر تعهداتش در ادامه همکاری با آمریکا و شرکای منطقه‌ای برای یافتن سازش سیاسی در افغانستان و بر ضرورت عادی سازی روابط با کشورهای همسایه برای همکاری منطقه‌ای تاکید کرد.

جوزف ووتل، فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه در راس هیئت این کشور در اسلام آباد همچنین با رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار کرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان تاکید کرد که صلح در افغانستان برای صلح منطقه‌ای ضروری است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: