فشار رژیم صهیونیستی بر کشورهای جهان برای انتقال سفارت به قدس اشغالی

کدخبر: 2304594

رژیم صهیونیستی از طریق جلوگیری از افتتاح کنسولگری‌های افتخاری در قدس اشغالی، به کشورهای جهان فشار وارد می‌کنند تا سفارت خود را به این شهر منتقل کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سایت اینترنتی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که رژیم اسرائیل به دنبال افزایش فشار بر کشورهای مختلف جهت انتقال نمایندگی های دیپلماتیک این کشورها به قدس اشغالی است .

بر اساس این گزارش تل آویو این اقدام را از طریق جلوگیری از ایجاد کنسولگری های افتخاری در شهر قدس اشغالی دنبال می کند .

در همین رابطه این شبکه صهیونیستی سندی را از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی منتشر کرد که در آن آمده است کشورهای متعددی طی ماه های اخیر تصمیم به انتقال سفارت خود به قدس گرفتند، اما در ادامه از تصمیم خود صرف نظر کردند. به عنوان مثال جمهوری چک، غرب قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت، اما سفارت خود را به این منطقه منتقل نکرد .

درخواست نتانیاهو برای انتقال سفارت رومانی به قدس اشغالی

این سند می افزاید که جمهوری چک تمایل داشت کنسولگری افتخاری خود را در این شهر افتتاح کند، اما این موضوع با مخالفت اسرائیل مواجه شد و در نهایت مسئولان جمهوری چک در غرب شهر قدس یک مرکز فرهنگی را برپا کردند .

این شبکه صهیونیستی می افزاید که چند هفته پیش نیز استرالیا غرب قدس را برای پایتختی اسرائیل به رسمیت شناخت، اما سفارت خود را به این منطقه منتقل نکرد. استرالیایی ها نیز تمایل داشتند یک کنسولگری افتخاری در قدس برپا کنند، اما اسرائیل با این موضوع مخالفت کرد و در نهایت استرالیایی ها اعلام کردند که یک آژانس تجاری - امنیتی را در این منطقه افتتاح خواهند کرد .

بر اساس این گزارش در روز 18 نوامبر گذشته وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیامی را به تمامی کشورهایی که مناسبات دیپلماتیک با اسرائیل دارند، مخابره کرد مبنی بر اینکه اجازه برپایی کنسولگری های افتخاری جدید در شهر قدس را نمی دهد. تل آویو همچنین تجدید مجوز برای کنسولگری های کنونی در شهر قدس را نیز قبول نمی کند .

این محدودیت ها در شرایطی دنبال می شود که تل آویو به دنبال انتقال سفارتخانه های اصلی کشورهای مختلف به قدس غربی است تا به این ترتیب پایتختی این منطقه برای رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته شود .

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: