یمن ۲ فروند موشک نقطه‌زن به جنوب عربستان شلیک کرد

کدخبر: 2304596

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله دو فروند موشک بالستیک و نقطه‌زن «بدر-p۱» را به سمت محل استقرار عناصر شبه‌نظامی ائتلاف سعودی در جنوب عربستان شلیک کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای یمنی امروز دوشنبه دو فروند موشک بالستیک نقطه‌زن «بدر-p1» را به سمت شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی مستقر در مناطق «عسیر» و «جازان» واقع در جنوب عربستان شلیک کردند.

شبکه المسیره گزارش داد، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله با شلیک یک فروند موشک بالستیک و نقطه‌زن «بدر-p1»، محل استقرار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جازان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی یمن به المسیره گفت که موشک مذکور دقیقا به هدف مورد نظر در جازان اصابت کرده است.

همزمان، یگان موشکی یمن یک فروند موشک دیگر«بدر-p1» را به سمت پایگاه «علب» در منطقه عسیر شلیک کرد که در اثر آن شماری از شبه‌نظامیان وابسته به عربستان سعودی کشته و یا زخمی شدند.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله دیروز یکشنبه نیز دو فروند موشک بالستیک «زلزال-۱» و «زلزال-۲» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در استان «تعز» واقع در جنوب یمن و منطقه «جازان» واقع در جنوب عربستان شلیک کرده بودند.

بیشتر موشک‌هایی که یمن یه مواضع ائتلاف سعودی شلیک می‌کند، از نوع «زالزل-۱»، «زلزال-۲» و «بدر- ۱» و «بدر- p1» هستند که جز موشک‌های بومی یمن محسوب می‌شوند.

شلیک این موشک‌ها در سال گذشته میلادی بیش از سال‌های قبل از آن بود و به همین دلیل یمنی‌ها پارسال ( سال ۲۰۱۸) را «سال موشکی یمن» نامگذاری کرده بودند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: