درخواست وقیحانه آمریکا از روسیه: سامانه موشکی جدیدت را به طور کامل نابود کن!

کدخبر: 2304611

«رابرت وود» سفیر آمریکا در امور خلع سلاح با ادعای اینکه روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد پایبند نیست، از مسکو خواست سامانه موشکی جدیدش را به طور کامل از بین ببرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «رابرت وود»، سفیر آمریکا در امور خلع سلاح امروز (دوشنبه) در یک کنفرانس با ادعای اینکه سامانه موشکی جدید روسیه تهدیدی جدی برای اروپا و آسیا محسوب می شود، از مسکو خواست این سامانه موشکی را به طور کامل از بین ببرد.

وی در این خصوص مدعی شد: این سامانه موشکی قابلیت حمل دو کلاهک هسته ای و متعارف را دارد و یک «تهدید مستقیم و جدی برای اروپا و آسیا» محسوب می شود؛ زیرا قابلیت پرتاب تا برد ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر را دارد.

رابرت وود در ادامه ادعا های ضد روسی خود افزود: متأسفانه آمریکا هر روز بیشتر به این مسئله پی می برد که روسیه برای متعهد بودن به تعهدات مربوط به کنترل تسلیحات، قابل اعتماد نیست و اقدامات خشونت آمیز آن در سراسر جهان باعث تشدید تنش ها می شود.

وی همچنین با ادعای اینکه روسیه «موشکی غیرقانونی» را به صورت آزمایشی به پرواز درآورده و در نتیجه به بند های پیمان منع موشک های هسته ای میان برد پایبند نبوده است، گفت: این موشک پیمان منع موشک های هسته ای میان برد را نقض می کند. روسیه باید همه موشک ها، پرتاب کننده ها و تجهیزات موشکیِ نوع SSC-۸ خود را از بین ببرد تا نشان دهد به این پیمان پایبند است.

رابرت وود در بخش دیگری از سخنانش در کنفرانس خلع سلاح های هسته ای سازمان ملل حمایت روسیه از «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه و فراهم کردن سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ برای ایران را محکوم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: