ترامپ از زمان ورود به کاخ سفید بیش از ۸۰۰۰ ادعای دروغین مطرح کرده است!

کدخبر: 2304624

داده‌های آماری «فکت چکرز» نشان داد رئیس‌جمهور آمریکا در مدت ۲ سال بیش از ۸ هزار ادعای دروغین به زبان آورده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، داده های آماری پایگاه «فکت چکرز» نشان داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مدت دو سالی که وارد کاخ سفید شده است ۸۱۵۸ ادعای دروغین مطرح کرده که حدود ۶۰۰۰ مورد از این ادعا ها در سال دوم ریاست جمهوری او بیان شده است!

بر اساس داده های فکت چکرز، رئیس جمهور آمریکا در سال نخست ریاست جمهوری اش روزانه ۵.۹ دروغ یا ادعای دروغین به زبان آورده بود. این درحالیست که در سال دوم ریاست جمهوری این رقم به روزانه ۱۶.۵ دروغ افزایش یافت. یعنی در واقع ادعا های دروغین ترامپ در سال دوم ریاست جمهوری اش حدودا سه برابر شده است.

دونالد ترامپ در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری اش هم ۴۹۲ ادعای دروغین به زبان آورده بود. اما تعداد ادعا های دروغین او در سه هفته نخست سال ۲۰۱۹ از این رقم فراتر رفت! جای تعجب ندارد که بیشترین دروغ های ترامپ مربوط به «مهاجران» است. وی ۱۴۳۳ ادعای دروغین درباره مهاجران به زبان آورده است. به عنوان مثال ترامپ در آخرین روز از سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرده بود که هروئین هر هفته ۳۰۰ آمریکایی را به کام مرگ می کشد که ۹۰ درصد آن هم از مرز جنوبی کشور قاچاق می شود.

این در حالی است که بر اساس گزارش «اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا»، مقدار کمی از این مواد مخدر از طریق مرز ها به داخل کشور قاچاق می شوند.

دونالد ترامپ در مدت این دو سال ۱۴۳۳ ادعای دروغین درباره مهاجران، ۹۰۰ ادعای دروغین درباره سیاست خارجه، ۸۵۴ ادعای دروغین درباره تجارت، ۷۹۰ ادعای دروغین درباره اقتصاد و ۷۵۵ مورد ادعای دروغین درباره مشاغل بیان کرده است.

بر اساس داده های فکت چکرز، دونالد ترامپ فقط در ۸۲ روز از این دو سال هیچ ادعای دروغینی به زبان نیاورده است و این روز ها در واقع همان روز هایی بوده که ترامپ مشغول بازی گلف بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: