فارس از تشدید برخورد با پیامک‌های شخصی مزاحم گزارش می‌دهد

آخرین ضرب‌الاجل به دفاتر ارتباطی و اپراتورها درباره فروش بی ضابطه سیم‌کارت‌

کدخبر: 2304773

وزارت ارتباطات از تشدید برخورد با زنجیره ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم خبر داد و گفت: با دفتر خدمات ارتباطی بدون ضابطه سیم کارت در اختیار افرادی بگذارد برخورد می‌‌شود و اگر اپراتور اغماض کند با اپراتور نیز برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، طبق آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حدود ۷۰ هزار سیم کارت شخصی به دلیل سوء استفاده از این امکان شخصی برای ارسال پیامک انبوه و ایجاد مزاحمت برای مشترکان موبایل قطع شده است.

پیش از این مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفته بود: سیم‌کارت‌های شخصی که در تعداد 100 یا 200 پیامک را ارسال کنند در حکم ارسال کننده پیامک انبوه مزاحم تلقی شده و بدون نیاز به شکایت مشترکان و بدون توجه به محتوای پیامک توسط رگولاتوری قطع می شوند.

مشکل ارسال پیامک مزاحم از طریق سیم‌کارت‌های شخصی اما همچنان باقی است تا آنجا که به تازگی محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اخطار جدی به دفاتر خدمات ارتباطی که با شیوه‌های غیرقانونی سیم‌کارت تلفن همراه در اختیار ارسال کنندگان پیامک‌های مزاحم قرار می‌دهند، اعلام کرده: جریمه لغو مجوز بدون اغماض و پذیرش توجیه در قبال این تخلف، به سازمان تنظیم مقررات ابلاغ و از امروز (اول بهمن 97) اجرایی خواهد شد.

پس از این اخطار، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تشدید برخورد با عواملی که در زنجیره ارسال پیامک های تبلیغاتی مزاحم به مشترکان نقش دارند خبر داد.

وی با بیان اینکه در کنار روش های سلبی، روش های ایجابی را برای حل مشکل پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفته ایم، گفت: اگر دفتری بدون ضابطه سیم کارت در اختیار افرادی بگذارد که از آن صرفا برای ارسال پیامک های تبلیغاتی استفاده شود، به اپراتورها ابلاغ کرده ایم که خدمات تمامی این دفاتر قطع شود. اگر مشخص شود که اپراتورهای تلفن همراه در همکاری با این دفاتر متخلف اغماض کرده اند با آنها نیز برخورد خواهد شد.

به گفته وی، طبق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی بدون اجازه مشترک ممنوع است اما اپراتورها می توانند با ارایه روش های تشویقی نسبت به دریافت اجازه مشترک اقدام کنند و در حال مذاکره با اپراتورها هستیم تا با روش های تشویقی امکانی را فراهم کنند که مشترکان در قبال دریافت خدمات تشویقی، تمایل خود را برای دریافت پیامک های تبلیغاتی اعلام کنند. همچنین در تعامل با شرکت‌های بازاریابی دیجیتالی در صدد هستیم روش هایی را برای تبلیغات ارزان قیمت کسب و کارهای کوچک فراهم کنیم تا جایگزین تبلیغات پیامکی شود.

به استناد آمار رگولاتوری در حال حاضر تعداد مشترکان تلفن همراه 91 میلیون و 824 هزار و 535 نفر و ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور 111 درصد است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: