الهام علی‌اف و نیکول پاشینیان درمورد حل و فصل مساله قره باغ به گفت‌وگو نشستند

کدخبر: 2304810

نشست غیر رسمی رئیس جمهور آذربایجان و ارمنستان، الهام علی‌اف و نیکول پاشینیان در داووس برگزار شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از وِستنیک قفقاز، نیکول پاشینیان در صفحه فیس بوک خود نوشت، این دیدار در مورد وضعیت فعلی با روند مذاکره در مورد حل و فصل قره باغ برگزار شد. رئیس جمهور ارمنستان گفت: "این جلسه حدود یک ساعت و نیم ادامه داشت."

پیشتر، الهام علی اف در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در داووس خاطر نشان کرده بود که مذاکرات کامل میان رهبران آذربایجان و ارمنستان هنوز انجام نشده است، اما چندین گفتگوی مفید پیش از این صورت گرفته است. وی تاکید کرد که این جلسات در نشست های کشورهای عضو CIS برای تعیین موقعیت های دو طرف و فعال شدن مذاکرات در مورد حل مناقشه قره باغ کوهستانی مفید بوده است. رهبر آذربایجان همچنین بر این واقعیت تاکید کرد که هرگز از تماس با ارمنستان در این مورد اجتناب نخواهد کرد.

گزارش تسنیم| ژانویه سیاه روز آزادگی برای مردم جمهوری آذربایجان و روز ننگ برای ارتش شوروی+تصاویر

جنگ لفظی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه

لازم به ذکر است که، انجمن اقتصاد جهانی در داووس از 22 تا 25 ژانویه برگزار خواهد شد. برای شرکت در نشست سالانه خود، این انجمن از 50 رئیس دولت و رئیس جمهور، از جمله نمایندگان همه کشورهای G20، را دعوت کرده است. موضوع اصلی این انجمن، جهانی شدن و چشم انداز ایجاد یک معماری جهانی در طی چهارمین انقلاب صنعتی است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: