در مصاحبه با «سی‌ان‌ان»

وزیر لبنانی: سکوت در قبال تجاوزات اسرائیل، مرا بی‌خواب کرده است

کدخبر: 2304811

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی روزانه دهها بارها به حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان تجاوز می‌کند و سکوت (بین‌المللی) در این باره نگران‌کننده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بکی اندرسون» (Becky Anderson) خبرنگار منطقه‌ای شبکه «سی‌ان‌ان» در حاشیه نشست اقتصادی داووس با «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان به گفت‌وگو نشست.

سه شنبه (دیروز) چهل‌ونهمین نشست مجمع جهانی اقتصاد (world economic forum) در داووس سوئیس آغاز شد.

باسیل در پاسخ به این سوال که «آیا تنش‌ها در مرزهای جنوبی لبنان با اسرائیل باعث بی‌خوابی او در شب می‌شود» گفت: آنچه مرا بیدار نگه می‌دارد سکوت در قبال تجاوزات روزانه اسرائیل به استقلال و حاکمیت ماست؛ 150 بار نقض حریم هوایی، دریایی و خشکی لبنان و نقض قطعنامه 1701 - که برای پایان دادن به جنگ 33 روزه صادر شد- نگران‌کننده است. ما خواهان ثبات در مرزهایمان هستیم و قطعنامه 1701 برای همین وضع شده است، اسرائیل باید از تهدید کشورهای دیگر دست بردارد.

وزیر خارجه لبنان در ادامه صحبت‌های خود افزود: چه بسا ما باید به واشنگتن و لندن یاد بدهیم چگونه کشور را بدون بودجه بگردانند زیرا لبنان به هر وضعیت سختی عادت کرده است، گمان می‌کنم ما بزودی قادر به تشکیل دولت و خروج از فعلیت فعلی خواهیم بود.

وی در ادامه ضمن اعلام ضمن اعلام اینکه نمی توان وضعیت اقتصادی لبنان را «بد» توصیف کرد، به حمایت‌های مالی قطر از لبنان در اجلاس اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت (طی هفته جاری) پرداخت و از دیگر کشورها از جمله عربستان سعودی خواست مانند دوحه همین کار را انجام دهند.

رژیم صهیونیستی بسیاری از حملات خود به خاک سوریه را از طریق حریم هوایی لبنان انجام می‌دهد و بیروت تا کنون بارها به شورای امنیت نامه داده و به این اقدام اعتراض کرده است.

علاوه اینکه بسیاری از نقاط مرزی زمینی و دریایی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی هنوز مورد اختلاف است و لبنان، اقدامات صهیونیست‌ها در این نقاط را غیرقانونی می‌داند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: