عدنان موسی‌پور، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران

تحریم‌های خارجی را دور می‌زنیم با تحریم‌های داخلی چه کنیم؟

کدخبر: 2306338

آن قدر که موضوعات داخلی مشکل آفرین است، تحریم نیست، برای حل تحریمها باید بین بخش خصوصی با دولت وحدت وجود داشته باشد اما در این میان فاصله ایجاد شده است. صادرکنندگان معضلات تحریم را درک و لمس میکنند اما آن‌ها به تحریم ها عادت کرده و بلدند تحریم را دور بزنند اما هنوز نمی دانند چگونه باید با تحریم‌های داخلی کنار بیایند.

عدنان موسی‌پور، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار « نود اقتصادی» در رابطه با دلایل کاهش صادرات به اروپا بیان داشت: مهمترین بازارهای هدف صادراتی ما کشورهایی مانند عراق، امارات و چین هستند و باید بیشتر از کشورهای دیگر بر این کشورها تمرکز داشته و آنها را رصد کنیم.

وی ادامه داد: کشورهایی مانند کشورهای حوزه خلیج فارس و یا افغانستان برای ما باید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد، تاریخ ثابت کرده که کشورهای اروپایی بیشتر نقش فروشنده را دارد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران تصریح کرد: کاهش 20 درصدی صادرات بیشتر شامل کشورهایی می شود که ما اساسا با آن ها روابط بانکی نداریم و مقید به تحریم ها هستند.

وی با گلایه از دولتمردان به ویژه وزیر صنعت گفت: در شرایط تحریم باید فعالین اقتصادی پشتوانه های قوی از سوی دولت داشته باشند اما اینگونه نبوده است. به طور مثال در حوزه اقتصاد 8، 9 ماه است که درگیر بحث پیمان سپاری ارزی هستیم در حالی که ما بارها دلایلی را مطرح کردیم که نشان میدهد پیمان سپاری ارزی برای تولید و صادرات مضر است

موسی پور اظهار داشت: آن قدر که موضوعات داخلی مشکل آفرین است، تحریم نیست، برای حل تحریمها باید بین بخش خصوصی با دولت وحدت وجود داشته باشد اما در این میان فاصله ایجاد شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و قطر گفت: صادرکنندگان معضلات تحریم را درک و لمس میکنند اما آن‌ها به تحریم ها عادت کرده و بلدند تحریم را دور بزنند اما هنوز نمی دانند چگونه باید با تحریم‌های داخلی کنار بیایند.

ارسال نظر: