انگلیس: افزایش چشمگیر امنیت در پاکستان غیر قابل انکار است

کدخبر: 2307345

وزارت کشور انگلیس با انتشار گزارشی اعلام کرد امنیت در پاکستان طی سال ۲۰۱۸ افزایش چشمگیری داشته است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، وزارت کشور انگلیس با انتشار گزارشی از وضعیت امنیت پاکستان و چالش های موجود در این کشور اعلام کرد: امنیت در پاکستان طی سال 2018 افزایش چشمگیری داشته است.

در گزارش این وزارت خانه آمده است میزان تلفات انسانی حملات تروریستی در پاکستان طی سال 2017 نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2018 تقریبا 42 درصد بیشتر بوده و این نشان می دهد که افزایش امنیت در پاکستان غیر قابل انکار است.

انگلیس در این گزارش اذعان کرده است که میزان حملات تروریست از سال 2014 تا 2017 نیز کاهش محسوسی داشته و تعداد حملات 73 درصد کمتر شده است.

ارتش پاکستان 900 کیلومتر از مرز مشترک با افغانستان را حصار کشی کرد

ارتش پاکستان: حصار کشی در مرزهای مشترک با افغانستان خاک ما را امن کرده است

همچنین از سال 2001 تا 2018 دولت و نیروهای نظامی پاکستانی موفق شدند مانع فعالیت های 66 گروه تروریستی و حامیان آنان شوند.

دولت انگلیس دو عملیات بزرگ ضرب عضب و ردالفساد را موفقیت آمیز دانسته و اظهار داشته است: آغاز این عملیات ها باعث بهبود امنیت در پاکستان و بازگشت آرامش و ثبات به مناطق مختلف از جمله مرزهای قبایل نشین این کشور شده است.

طی 9 ماه نخست سال 2018 بیش از 83 هزار نفر از ساکنان مناطق قبایلی( واقع در مرز افغانستان) که با تشدید نا امنی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده بودند به این مناطق بازگشته اند.

در این گزارش آمده است: هنوز هم ورود تروریست ها از خاک افغانستان به پاکستان یک خطر جدی برای دولت پاکستان تلقی می شود.

گفتنی است بسیاری دیگر از کشورها نیز به بهبود وضعیت امنیتی پاکستان طی سال های اخیر اذعان کرده و آن را حاصل مبارزه و مقاومت مردم و نیروهای نظامی این کشور دانسته اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: