روی دوم سکه «پکیج‌های حمایتی عربستان»؛ حج برای پاکستانی‌ها گران شد

کدخبر: 2307346

در حالیکه رسانه‌های پاکستانی کمک‌های مالی عربستان را اقدامی بزرگ برای کاهش مشکلات اقتصادی کشورشان دانسته بودند ریاض حج را برای پاکستانی‌ها گران کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جنگ نیوز، سرانجام دولت اسلام آباد علت اصلی گران شدن بسته های سفر حج را اعلام کرد.

طبق اعلام «شهریار آفریدی»وزیر کشور پاکستان دلیل اصلی گران شدن سفر حج در پاکستان این است که عربستان حج را برای پاکستانی ها گران کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه دولتی سعودی بسته سفر به حج را 50 درصد گران تر کرده و همین باعث افزایش بی سابقه قیمت حج در پاکستان است.

تاثیر پیروزی عمران خان بر آینده روابط پاکستان و عربستان؛ چرا سعودی ها نگران هستند؟

گمانه زنی رسانه های پاکستانی در مورد زمان سفر بن سلمان

بن سلمان با 15 میلیارد دلار سرمایه راهی پاکستان می شود

شهریار آفریدی اضافه کرد: 70 درصد مخارج حج از سوی عربستان تعیین می شود و ماهیچ کنترلی بر آن نداریم و نمی توانیم قیمت ها را ثابت نگاه داریم.

وزیر کشور پاکستان در پاسخ به اعتراضات احزاب اپوزیسیون که گران شدن حج را سونامی افزایش قیمت ها دانسته بودند گفت: هزینه اسکان از سوی عربستان افزایش یافته و به 94 هزار روپیه (حدود800 دلار) رسیده است، حمل و نقل و غذای حجاج نیز با افزایش 50درصدی قیمت به 51 هزار روپیه رسیده وعربستان حتی قیمت قربانی را نیز افزایش داده است.

این در حالی است که برخی رسانه های پاکستانی با پرداختن به کمک های مالی آل سعود، سرمایه گذاری قریب الوقوع این کشور را بزرگترین سرمایه گذاری خارجی تاریخ پاکستان دانسته بودند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که عربستان در قبال حمایت های خود از پاکستان مردم و دولت این کشور را تحت فشار قرار خواهد داد و به عناوین مختلف این هزینه ها را جبران خواهد کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: