صدراعظم سابق آلمان: باید بار دیگر روسیه را با اتحادیه اروپا و غرب مرتبط کنیم

کدخبر: 2307349

«گرهارد شرودر» در اظهاراتی تاکید کرد اروپا برای مقابله با ابرقدرت‌هایی مانند چین و آمریکا، باید تلاش کند بار دیگر روابط خود با روسیه را تقویت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گرهارد شرودر، صدراعظم سابق آلمان ، در مصاحبه با اشپیگل تاکید کرد اروپا برای مقابله با ابرقدرت هایی مانند چین و آمریکا به ظرفیت ها و از همه مهمتر بازار و منابع طبیعی روسیه نیاز دارد.

او گفت: اگر ما اروپاییان می خواهیم در بین ابرقدرت هایی مانند آمریکا و چین به حیات سیاسی و اقتصادی خود ادامه دهیم، باید بدانیم این کار بدون بهره گیری از ظرفیت های روسیه امکان پذیر نیست. ما به بازار این کشور و پیش از آن به منابع آن نیاز داریم.

به گفته صدراعظم سابق آلمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در تلاش بوده است با کشور های غربی ارتباطی مبتنی بر برابری و احترام برقرار کند، اما هربار که در صدد نزدیکی به اروپا برآمد، به کرات با مخالفت مواجه شد.

شرودر افزود: اما این فرصت بزرگی برای ماست. ما باید تلاش کنیم بار دیگر روسیه را با اتحادیه اروپا و غرب مرتبط کنیم. به این منظور هم در سیاست های روسیه و هم در سیاست های غرب باید تغییراتی ایجاد شود.

او در عین حال تاکید کرد هیچگاه نگفته روسیه هیچ مشکلی نداشته است. به اعتقاد صدراعظم سابق آلمان برخی موضوعات هستند که روسیه باید به آن ها رسیدگی کند، اما نباید از این موضوعات برای انتقاد از روسیه سوءاستفاده کرد.

در سال ۲۰۱۴ روابط مسکو و غرب بر سر بحران اوکراین و الحاق کریمه به روسیه تیره و تار شد. کشور های عضو اتحادیه اروپا از جمله فرانسه چند سری تحریم ضد بخش های انرژی، بانکداری و دفاعی روسیه، همچنین ضد تعدادی از مقامات روس وضع کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: