یوسفیان ملا:

دستور رهبر انقلاب مربوط به ساختار بودجه‌ریزی است

کدخبر: 2308779

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جزئیات دستور رهبری پیرامون تغییر در ساختار کشور در مدت چهار ماه گفت که اساساً این دستور مربوط به ساختار بودجه‌ریزی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، امروز (چهارشنبه) خبری به نقل از رئیس مجلس درباره دستور رهبر انقلاب برای ایجاد تغییرات در ساختار کشور منتشر شد.

پس از انتشار این خبر تحلیل‌های مختلفی در فضای سیاسی کشور پیرامون این تغییرات مطرح شد. برای اطلاع از جزئیات این تغییرات سراغ عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رفتیم.

یوسفیان ملا در ابتدای این گفت‌ وگو تأکید کرد که اساساً دستور مقام معظم رهبری مربوط به نظام بودجه‌ریزی و ارتباطی با مسائل دیگر ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به ضرورت بازنگری در نظام بودجه‌ریزی کشور تأکید کرد: در بحث بودجه‌ریزی مشکلاتی وجود دارد که باید برای بهبود وضعیت هرچه سریع‌تر آنها را مرتفع کرد.

وی با اشاره به بررسی بودجه سال ۹۸ در مجلس خاطرنشان کرد: ما بودجه را در زمان مقرر در مجلس بررسی خواهیم کرد و پس از تصویب آن که به احتمال زیاد دو هفته زمان می‌برد در مدت چهار ماه تعیین شده تغییرات لازم را طبق دستور رهبر انقلاب دنبال خواهیم کرد.

«البته پیش‌تر هم تغییراتی در بودجه ایجاد شده است اما گویا این تغییرات با توجه به شرایط کشور کافی نبوده و لازم است تغییرات جدی‌تری انجام دهیم»

یوسفیان ملا یکی از مشکلات جدی در بودجه‌ریزی را اتکای بالا به نفت عنوان کرد و گفت: قرار بود اتکا به نفت در بودجه کاهش یافته و نهایتاً از بین برود و به جای آن موارد تولیدات غیرنفتی جایگزین شود اما این اتفاق تاکنون نیفتاده است؛ هرچند خام‌فروشی ما نیز در این زمینه غلط است زیرا ما می‌توانیم نفت را فرآوری کرده و به فروش برسانیم و خام‌فروشی آن به نفع کشور نیست.

وی توجه ویژه به تولید و افزایش بودجه عمرانی کشور را از دیگر مسائلی خواند که باید در بودجه‌ریزی به آن توجه جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: