انگلیس مانع دسترسی هوآوی به پروژه‌های حساس می‌شود

کدخبر: 2309154

روزنامه سان در گزارشی نوشت دولت انگلیس در قوانین جدید خود درباره سرمایه گذاری خارجی در این کشور، دسترسی شرکت هوآوی چین به پروژه‌های حساس فناوری را مسدود خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه سان در گزارشی روز جمعه نوشت دولت انگلیس در قوانین جدید خود درباره سرمایه گذاری خارجی در این کشور، دسترسی شرکت هوآوی چین به پروژه های حساس فناوری مسدود خواهد کرد.

این روزنامه نوشت بسیاری نگران آن هستند که راه دادن به هوآوی برای اجرای فناوری نسل پنجم شبکه موبایل در انگلیس موجب شود چین درباره زندگی خصوصی مردم در انگلیس جاسوسی و شرکت های انگلیسی را هک کند.

این گزارش می افزاید جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس و گاوین ویلیامسون وزیر دفاع این کشور در میان کسانی هستند که نگران گستره دسترسی هوآوی در انگلیس هستند.

آمریکا، فرانسه و برخی دیگر از کشور های غربی اخیراً مدعی شدند شرکت هوآوی چین با استفاده از نرم افزار های جاسوسی این امکان را در اختیار پکن قرار می دهد که به زیرساخت های حساس شبکه جهانی دسترسی پیدا کند و از دولت های خارجی نیز جاسوسی کند.

در همین راستا کانادا نیز اول دسامبر سال ۲۰۱۸ «منگ وانژو»، مدیر مالی شرکت مخابراتی «هوآوی» را به خاطر «نقض تحریم های آمریکا» بازداشت و ۱۰ روز بعد با قید وثیقه ۷.۵ میلیون دلاری آزاد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: