۲ شهید و ده‌ها زخمی در چهل و ششمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت

کدخبر: 2309163

چهل و ششمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت در شرق غزه عصر روز جمعه با مشارکت هزاران فلسطینی برگزار شد که در جریان آن ده‌ها تن زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تظاهرات تحت شعار "از شکستن محاصره کوتاه نخواهیم آمد" و با فراخوان هیئت عالی ملی برگزاری تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره برگزار شد /.

در جریان این تظاهرات نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که دو نوجوان ۱۴ و ۱۷ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. حسن ایاد شلبی ۱۴ ساله و حمزه محمد اشتوی ۱۷ ساله به ضرب گلوله نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسیدند. یکی از این نوجوانان از ناحیه سینه و دیگری از ناحیه گردن هدف گلوله نظامیان اسرائیلی قرار گرفته و شهید شدند که این اوج وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و عمدی بودن شهادت این دو نوجوان را می‌رساند در حالی که آنان هیچ خطری برای نظامیان اسرائیلی نداشتند.

تاکنون در این تظاهرات‌ها که از ۳۰ مارس سال گذشته آغاز شده است، ۲۶۵ نفر به شهادت رسیده و بیش از ۲۷ هزار نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: