عالم زاده گرجی با مهر مطرح کرد؛

سبک‌های مختلفی که به هم‌زیستی می‌رسند/ روایت زندگی روی «کفن»

عنوان

یک هنرمند هنرهای تجسمی معتقد است اگر هنرمند نسبت به یک اتفاق جدید گارد داشته باشد مخاطب هم در همان مسیر باقی می‌ماند.

نگار عالم‌زاده گرجی هنرمند حوزه تجسمی که به تازگی آثارش را در نمایشگاهی به نمایش گذاشته است، به خبرنگار مهر گفت: من پیش از این روی مسایل زنان و انسان کار کرده بودم و خانم سلیمیان با توجه به آشنایی قبلی که از کارهای من داشت تماس گرفت و با بیان اینکه موضوع اصلی این نمایشگاه خویشتن، قدرت و سیاست است از من به دعوت به همکاری کرد.

وی افزود: در این نمایشگاه من یک اینستالیشن داشتم شامل یک تابلوی خیلی بزرگ که دست‌ها به سمت بالا رفته و به یک دست می‌رسند و در کنارش یک تریبون صورتی بود که میکروفون داشت و هر کسی می‌خواست می‌توانست پشت تریبون قرار گرفته و صحبت کند. آن تریبون به‌ زعم من جایگاه قدرت و فرصتی هست که کسی بتواند حرفش را بزند و با رنگ صورتی‌اش یکجور ساختارشکنی داشت و زمانی که مردها پشت آن صحبت می‌کردند واکنش‌های جالب توجهی رخ می‌داد و بحث‌های قابل تاملی درباره انسان، فمینیست و برابری شکل می‌گرفت.

گرجی بیان کرد: طراحی‌های من در چند سال اخیر غالباً روی کفن انجام می‌شود و شاید در وهله اول مرگ را تداعی کند اما در نگاه عمیق‌تر نشانی از زندگی دارد و حرکت و رشد را در بستر کفن به معنای تعارض، کاملا نشان می‌دهد.

این هنرمند افزود: من فکر می‌کنم در ایران بخش عظیمی از کارها متوجه فرم بوده و شخصا به عنوان کسی که سال‌های گذشته وکیل بودم و دغدغه هی اجتماعی دارم این دو را از هم جدا نمی‌بینم. فکر می‌کنم هنر باید تعادلی بین فرم و محتوا ایجاد کند و از این طریق مخاطب را درگیر کند تا بیشتر تاثیرگذار باشد. حتی کارهایی که فقط فرم هستند نیز دست کم یک محتوایی مطرح می‌شود اما در آثاری که هردو ویژگی حضور دارند بیشتر ابرازکننده یک اتفاق خواهد بود.

وی در پایان درباره حضور هنرهای نوین در کنار آثار کلاسیک گفت: ارتباط مردم با شکل نوینِ آرت به نظرم خیلی بهتر از قبل شده است. وقتی هنرمند نسبت به یک اتفاق جدید گارد داشته باشد مخاطب هم در همان مسیر می‌رود اما وقتی هنرند توضیح دهد و بیننده را با این شکل هنر آشنا کند قطعا مخاطب هم ارتباط برقرار می‌کند. خیلی خوب است که  تنوع گالری و سبک کارهای متفاوت وجود دارد و آثار متفاوت در حوزه تجسمی این شانس را دارند که همه کنار هم زیست می‌کنند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

« نبرد کرامت۲»؛ اعتصاب غذا را  به سلاحی مهارنشدنی تبدیل کرد

عقب‌نشینی اسرائیل پس از هشت‌روز

«تختی» کشی با «تختی»

فیلم، از نظر شخصیت پردازی، چندان موفق نبوده است. هر چند که فیلم از نوع زندگی نامه است اما تلاش نویسنده و کارگردان در شخصیت پردازی از یک قهرمان ملی تنها به خرده اطلاعات روزنامه ها تکیه می کند و مردی سرد، دورن گرا و تنها را به تصویر می کشد که فقط به دیگران کمک می کند و از خانواده خود غافل است.

کاری که دشمن را عصبانی کند درست است

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار فرماندهان ارتش و نیروی زمینی، ارتشِ امروز را متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه خواندند و با تجلیل از حضور مؤثر و حیاتی ارتش و نیروهای مسلح در امدادرسانی به سیل‌زدگان، و همچنین با تأکید بر لزوم اتحاد روزافزون نیروهای مسلح و زیبا خواندن دست برادریِ ارتش و سپاه پس از اقدام زشت آمریکایی‌ها علیه سپاه، خاطرنشان کردند: هر کاری که دشمن را عصبانی کند، خوب و درست است و در مقابل همگان باید از هر کاری که دشمن را جری و روحیه آن را تقویت کند،

نقش فرانسه در کشتار غیرنظامیان یمن

افشای اسناد محرمانه دفاعی فرانسه در مورد استفاده از تسلیحات فرانسوی در جنگ یمن نشان می دهد که عربستان سعودی و امارات متحده عربی بطور مستقیم از این تسلیحات در جنگ یمن و علیه غیرنظامیان استفاده کرده‌اند.

مهم‌ترین مطالب سرویس

اهدای عواید حاصل از فروش بلیت و محصولات فرهنگی به هموطنان سیل‌زده
جشنواره جهانی فیلم فجر «سفیر مهربانی» هلال احمر شد
دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو خبر داد
حضور مهمانان خارجی در جشنواره بین‌المللی رادیو و اجلاس جهانی صدا
۱۹ فروردین و حکاکی انگشتر؛
خرافه یا واقعیت؟ شرف الشمس چیست؟
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس:
مابه‌التفاوت هزینه سفر به عتبات به زائران بازگردانده می‌شود
شایعه است! / هرچه وزارت اطلاعات بگوید قبول دارم
توضیح ضرغامی درباره خروج آرشیو صداوسیما در دوران ریاستش
تحلیلی بر مهمترین نقاط قوت و ضعف سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر
صعود جوانان، سقوط پیشکسوت‌ها!
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین