طراحی اولین وب‌سایت خاص افراد دارای کور رنگی در کشور

کدخبر: 2309461

اولین وب سایت خاص افراد دارای کور رنگی، توسط دانشجوی رشته گفتاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طراحی و راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسنا، محمدجواد راشدی، دانشجوی طراح وب سایت خاص افراد کوررنگ درباره این فعالیت، گفت: با توجه به تحصیلات و حوزه فعالیتم که به طور تخصصی در حیطه توانبخشی، پزشکی و سلامت است، شرایط قشر دارای کوررنگی به‌عنوان جامعه هدف، در طراحی سایت مورد نظر قرار گرفت.

وی در خصوص چگونگی کارکرد این سایت برای افراد دارای کوررنگی، اظهار کرد: تمام صفحه‌های سایت، متن‌ها و تصاویر، دارای کنتراست و ترکیب رنگ مناسبی هستند که فرد کوررنگ را قادر می‌کند تا اجزای متن و جزئیات تصاویر را با صحت بالا دریافت کند.

وی توضیح داد: به عنوان نمونه، اگر تصویری از کنار هم قرار گرفتن رنگ نارنجی هویج و رنگ سبز از سبزیجات دیگر انتخاب شود، فرد دارای کور رنگی قادر به دریافت و تشخیص رنگ نارنجی این تصویر نیست، در نتیجه، تمام تصویر را سبز می بیند و متوجه رنگ هویج در این تصویر نخواهد شد.

راشدی گفت: طیف افراد کوررنگ به‌صورت تخصصی شامل جزئیات زیادی است. اما بطور خلاصه می‌توان به تک‌رنگ‌بینی، دو رنگ‌بینی و سه رنگ‌بینی ناهنجار، به عنوان طیف این افراد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: افراد دارای کوررنگی بر خلاف تصور عموم به ندرت رنگ خاکستری را می‌بینند، اما سایت طراحی‌شده، این امکان را برای افراد کوررنگ فراهم کرده که در حین مطالعه مطالب و مشاهده تصاویر روی سایت، با کمترین مشکل روبه رو شوند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: