فوتبال جهان| دولت تایلند قید استرداد حکیم العربی به بحرین را زد

کدخبر: 2309470

فوتبال جهان - دولت تایلند قید بازگرداندن بازیکن سابق فوتبال بحرین که به دلایل سیاسی از این کشور خارج و به استرالیا پناهنده شده بود، را زد.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه (AFP) خبر داد دولت تایلندی قید استرداد حکیم العربی فوتبالیست بحرینی پناهنده به استرالیا که مدتی پیش در تایلند دستگیر و حبس شد را زده اند و این بدین معناست که این فوتبالیست بحرینی می تواند به استرالیا بازگردد. این تصمیم در حالی از سوی دولت تایلند گرفته شده که العربی بیش از 70 روز در این کشور زندانی است اما فشارهای بین المللی به تلاش بحرین برای بازگرداندن این فوتبالیست مخالف دولت بحرین سرانجام نتیجه داد و او اکنون در آستانه بازگشت به استرالیا قرار دارد.

العربی که در کشورش به اتهام اقدام علیه حکومت و تحت تعقیب است، در روزهای پایانی ماه نوامبر 2018 در سفری که به همراه همسرش به تایلند داشت توسط پلیس مهاجرت این کشور دستگیر شد و از آن زمان تا کنون در این کشور در حبس به سر می برد. تایلندی ها پیش از این در نظر داشتند طبق معاهده شان با بحرین برای استرداد مجرمین، العربی را به بحرین بفرستند.

این فوتبالیست 25 ساله اخیراً مدعی شده بود در صورت بازگشت به بحرین مورد شکنجه و تحت فشار قرار خواهد گرفت به همین دلیل تقاضا کرده که به کشورش برگردانده نشود. در همین حال نهاد ها و سازمان های بین المللی از جمله فیفا خواهان آزادی العربی و بازگردانده شدن وی به استرالیا شده بودند.

العربی که توسط دولت بحرین تحت تعقیب است، در سال 2014 از بحرین گریخته بود و دولت بحرین هم در حکمی غیابی برای وی حکم 10 سال زندان صادر کرده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: