راهپیمایی امروز اپوزیسیون ونزوئلا به بهانه مجوز ورود کمک‌ها

کدخبر: 2309650

حامیان اپوزیسیون ونزوئلا امروز (سه‌شنبه) دست به راهپیمایی سراسری می‌زنند تا فشارها بر نیکولاس مادورو را افزایش داده و از او بخواهند تا اجازه ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشوری که با کمبود غذا و دارو مواجه است، بدهد.

به گزارش ایسنا، به گزارش خبرگزاری رویترز، این راهپیمایی‌ها سه هفته پس از آن برگزار خواهد شد که خوان گوآیدو ، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خودش را رئیس‌جمهوری خودخوانده و مشروع اعلام کرده و مدعی شده است پیروزی نیکولاس مادورو در دور دوم ریاست جمهوری "ساختگی" است.

اکثر کشورهای غربی از جمله ایالات متحده آمریکا گوآیدو را به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" ونزوئلا به رسمیت شناختند اما مادورو از حمایت کشورهای قدرتمندی مثل روسیه و چین و همچنین ارتش کشورش برخوردار است.

طرفین اکنون بر سر مساله کمک‌های بشردوستانه اختلاف نظر دارند و اپوزیسیون کاراکاس تاکید دارد این کمک‌ها به علت سو مدیریت اقتصادی مادورو لازم است. گوآیدو در حال هماهنگی کمک‌های غرب است. مادورو که وجود بحران را انکار می‌کند این کمک‌ها را نمایش آمریکا می‌داند و از ورود آنها ممانعت به عمل آورده است.

گوآیدو شامگاه دوشنبه در پیامی توییتری به حامیانش گفت: ما دوباره با درخواست ورود کمک‌های انسان دوستانه به خیابان‌ها می‌رویم؛ کمک‌هایی که می‌توانند جان بیش از ۳۰۰ هزار ونزوئلایی را که امروز با خطر مرگ روبرو هستند، نجات دهند. اکنون زمان اتحاد و مبارزه است!

این رهبر اپوزیسیون ونزوئلا همچنین متعهد شد اعتراضات تا زمانیکه مادورو کناره‌گیری نکرده باشد تا انتخابات ریاست جمهوری جدید برگزار شود، ادامه می‌یابد. منتقدان مادورو پیشتر دو سری اعتراضات گسترده علیه آنچه "دیکتاتوری" نامیدند، برگزار کردند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: