غفاری در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

گردهمایی بزرگ طنزپردازان در جشن چهلمین محفل طنزپزدازان «قمپز»

کدخبر: 2309733

محمد غفاری از برگزاری ویژه برنامه «محفل طنز قمپز همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی خبرداد و گفت: این ویژه برنامه چهلمین محفل طنز قمپز عصر چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه از ساعت ۱۸ با حضور جمع کثیری از شاعران برجسته برگزار می‌شود.

محمد غفاری مسئول برگزاری محفل طنز قمپز در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره ویژه برنامه‌ تدارک دیده شده اظهار داشت: همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی، جشن چهلمین محفل طنزپزدازان استان قم با عنوان قمپز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در این برنامه که چهارشنبه آخر ماه به همت حوزه هنری استات قم برگزار می‌شود، طنزپردازان استان و چهره‌های شناخته شده‌ی طنز کشور حضور خواهند داشت، گفت: شهرام شکیبا مهمان این ویژه برنامه خواهد بود و عباس احمدی همچون برنامه‌های پیشین مجری و کارشناس قمپز است.

به گفته این شاعر، فراخوان چهلمین قمپز با موضوع وطن دوستی، ایرانی بودن و هجو دشمنان انقلاب اسلامی همچون سلطنت‌طلبان، منافقین، تجزیه‌طلبان و.... در آذرماه سال جاری منتشر شد و بیش از یکصد اثر از طنزپردازان قم دریافت شد. پس از داوری آثار ۱۰ شعر و نثر برگزیده برای اجرا در چهلمین محفل طنز قمپز انتخاب شد.

وی ضمن بیان اینکه اجرای موسیقی طنز توسط علی نصیرنژاد و نمایش طنز از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ویژه برنامه خواهد بود توضیح داد: چهلمین محفل طنز قمپز عصر چهارشنبه ۲۴ بهمن‌ماه از ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه آغاز می‌شود و شرکت برای عموم مخاطبان آزاد و رایگان است و علاقمندان برای حضور در محفل می‌توانند در زمان یادشده به نشانی بلوار امام موسی‌صدر (خاکفرج)، مرکز همایش‌های شهرداری مراجعه نمایند. شایان ذکر است که این برنامه با همکاری حوزه هنری قم و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم برگزار می‌شود. غفاری با اشاره به اینکه بحمدلله فضای طنز در استان قم بسیار مناسب است و استعدادهای بی‌نظیری در این عرصه وجود دارد که برگزاری منظم محافل قمپز و کارگاه‌های طنز حوزه هنری، موجب کشف و بروز آن‌ها شد، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از طنزپردازان معرفی شده از قم، به صورت حرفه‌ای در حال فعالیت در این حوزه هستند. علاوه بر اینکه مردم قم استقبال گسترده‌ای از محفل قمپز دارند، مسئولان و مدیران قم نیز با روی گشاده از قمپز استقبال کردند و سعه‌صدر خوبی در برابر نقدهای طنزپردازان داشته‌اند. این نکته‌ی بسیار حائز اهمیتی است که موجب شده است طی بیش از چهار سال، محفل قمپز بدون هیچ مشکلی به یک برنامه گسترده و شاخص تبدیل شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: