اتحادیه اروپا: هیچگونه مذاکرات مجددی درباره توافق برگزیت وجود نخواهد داشت

کدخبر: 2309768

مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت هرگونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرده و تصریح کرد که اروپا باید خود را برای خروج نامنظم انگلیس آماده کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، به اعتقاد "میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا درباره برگزیت، در مناقشات درباره شرایط برای جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا یک چیزی باید در طرف انگلیس به حرکت در آید.

وی که یک روز قبل از بیانیه جدید نخست وزیر انگلیس در پارلمان این کشور در روز دوشنبه در لوکزامبورگ سخن می گفت با این سخنان به مخالفت ترزا می با پیشنهاد "جرمی کوربین"، رهبر مخالفان انگلیس که خواستار یک اتحادیه گمرکی دائمی با اتحادیه اروپا شده بود واکنش نشان داد. البته ترزا می در یک نامه سه صفحه ای به رئیس اپوزیسیون انگلیس همزمان در مناقشات درباره روند برگزیت برای مذاکرات بیشتر با اپوزیسیون اعلام آمادگی کرده بود.

البته بارنیر نخواست پیشنهاد رد شده اپوزیسیون انگلیس را تحلیل کند.

در صورت تشکیل یک اتحادیه گمرکی مرزهای باز بین َشمال ایرلند و ایرلند بعد از برگزیت حفظ خواهد شد.

یکی از مهم ترین انتقادات به توافق برگزیت، مسئله مرز میان جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی بود. جمهوری ایرلند عضو اتحادیه اروپاست و قرار است عضو این اتحادیه باقی بماند. ایرلند شمالی اما جزیی از خاک بریتانیاست.

پس از جنگ های خونین داخلی میان دو ایرلند، قرارداد بلفاست در سال 1998 امضا و بر مبنای آن قرار شد برای جلوگیری از درگیری، مرزی میان این دو کشور نباشد. حالا با خروج بریتانیا و به تبع آن ایرلند شمالی از اتحادیه اروپا، مشخص نیست که مرز میان دو کشور چگونه خواهد شد.

برگزیت سخت بیش از صدهزار شغل در آلمان را در معرض خطر قرار خواهد داد

درخواست وزیر آلمانی از انستیتوهای مالی برای آماده شدن برای برگزیت سخت

سخنان جهنمی رئیس شورای اروپا درباره برگزیت

طرح به اصطلاح Backstop «پشتیبان» می تواند از وقوع آتش درگیری دوباره میان دو ایرلند جلوگیری کند. اما این طرح تنها یک راه حل موقت برای مرز تجاری میان بریتانیا و ایرلند شمالی است. اتحادیه اروپا همواره تاکید کرده که هیچ تغییری را در توافق منعقدشده با بریتانیا نمی پذیرد.

طرفین مذاکرات در برگزیت می خواهند از شعله ور شدن مجدد درگیری های خونین در مرزهای ایرلند جلوگیری کنند. اما افراط گرایان در مسئله برگزیت می ترسند که انگلیس با اجرای چنین طرحی همچنان در دراز مدت به صورت تنگاتنگ به اتحادیه اروپا متصل بماند.

بارنیر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که اتحادیه اروپا باید حالا به صورت فشرده خود را برای وقوع یک خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا آماده کند. هنوز حدود 46 روز تا تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان باقی است و این زمان بسیار کوتاه است. این مسئله مهم است که ما خود را برای همه سناریوها آماده کنیم و تمام اقدامات اضطراری که لازم است را از قبل انجام دهیم.

انگلیس می خواهد در 29 ماه مارس سال جاری میلادی اتحادیه اروپا را ترک کند و قرارداد برگزیتی که ترزا می و بروکسل درباره آن به توافق رسیدند در اواسط ژانویه از طرف پارلمان انگلیس رد شد.

بارنیر همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا توافق برگزیت را مجددا باز نخواهد کرد و هیچ گونه مذاکرات مجددی در این باره وجود نخواهد داشت. اتحادیه اروپا می خواهد همه اقدامات لازم را انجام دهد تا از یک برگزیت سخت جلوگیری کند اما ما باید از بازار داخلی اتحادیه اروپا حمایت کنیم.

وی همچنین طرح Backstop را به عنوان تضمینی برای مرزهای باز بین ایرلند و ایرلند شمالی ضروری دانسته و همچنین گفت که انگلیس یک شریک، یک دوست و یک متحد برای ما باقی می ماند. این رابطه باید فراتر از برگزیت و در اسرع وقت تقویت شود. وی افزود: ما بدون احساس تجاوز، انتقام و یا مجازات مذاکره می کنیم.

ترزا می قرار است امروز (سه شنبه) یک بیانیه را در پارلمان انگلیس درباره وضعیت مذاکرات برگزیت ارائه دهد. این خبر را یک سخنگوی دولت انگلیس به خبرگزاری آلمان در لندن داده است.

"اگزاویه بتل"، نخست وزیر لوکزامبورگ هم در این باره اظهار داشته است که اتحادیه اروپا هرگز برگزیت را نخواسته است. ما امروز نباید بگوییم که مسئولیت این شرایط اتحادیه اروپا است، مسئولیت مانند قبل بر عهده لندن است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: