تشدید حملات کردها به آخرین مقر داعش در شرق سوریه تحت حمایت ائتلاف آمریکا

کدخبر: 2309781

همزمان با حمله نیروهای سوریه دموکراتیک به آخرین مقر داعش در شرق سوریه جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی نیز این پایگاه را هدف حملات خود قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، شاهدان عینی اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا با پرواز بر فراز روستای باغوز در دیرالزور این روستا را که پناهگاه داعش است، هدف قرار دادند.

این در حالی است که نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) نیز که مورد حمایت واشنگتن هستند شنبه به منظور تسلط بر این پناهگاه به این منطقه حمله کردند.

در همین راستا، مصطفی بالی، مدیر دفتر رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک اظهار کرد که عناصر داعش به شدت مقاومت می‌کنند و صبح روز دوشنبه بار دیگر قصد انجام ضد حمله را داشتند و امروز (سه‌شنبه) حدود ۱۵۰۰ غیر نظامی از پناهگاه داعش در باغوز فرار کردند.

این در حالی است که نیروهای قسد بر خروج دست کم ۱۷ کامیون از باغوز نظارت داشتند که اهالی این منطقه را به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک انتقال دادند.

بالی افزود: همچنان تعداد زیادی غیر نظامی در باغوز حضور دارند و نیروهای سوریه دموکراتیک باید در این حمله با دقت عمل کنند.حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ تن از عناصر داعش در این منطقه تحت محاصره قرار گرفته‌اند و برخی از آنها خارجی هستند.

روزنامه الشرق الأوسط نیز در گزارشی به روند عملیات نیروهای سوریه دموکراتیک در باغوز پرداخت و نوشت که عناصر داعش در شهرک باغوز فوقانی به شدت برای دفاع از آخرین پناهگاه خود می‌جنگند.

طبق این گزارش، عناصر داعش از ۵۰۰ متری این شهرک به خوبی قابل مشاهده هستند و از مکانی به مکان دیگر منتقل می‌شوند و نبرد میان نیروهای سوریه دموکراتیک و عناصر داعش در محله‌های شرقی این شهرک در حال جریان است و فرماندهان قسد دلیل تأخیر در پایان عملیات خود را حضور غیرنظامیان در خط مقدم مبارزه اعلام کرده‌اند.

در گزارش الشرق الأوسط آمده است که درگیری‌های شدیدی میان عناصر داعش و نیروهای قسد در داخل خیابان‌های باغوز صورت گرفته است و تنها آثار ویرانی و کشتار در این شهرک به چشم می‌خورد و آوار خیابان‌های آن را پوشانده و هیچ آثار زندگی در آن وجود ندارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: