خرید و فروش دکه‌های یک میلیارد تومانی در شهر تهران

کدخبر: 2309791

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: در حالی در شهر تهران به سر می‌بریم که برخی از دکه‌ها در سطح شهر تهران حدود یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شوند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اعضای شورای شهر تهران در ادامه جلسه امروز و پس از تصویب کلیات طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران، پیشنهادات مطرح شده را برای عضویت در دو کمیته برنامه ریزی و سیاستگذاری در این طرح در دستور کار خود قرار دادند.

در ابتدا کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، پیشنهادی را مبنی بر عضویت یکی از اعضای این کمیسیون در کمیته برنامه ریزی طرح اشاره شده مطرح کرد که در نهایت اعضای شورای شهر تهران به این پیشنهاد رای منفی دادند.

سپس اعضای شورای شهر تهران پیشنهادی را مبنی بر نماینده سازمان بهزیستی در کمیته برنامه ریزی طرح ساماندهی مشاغل سیار در شهر تهران ارائه کردند که پس از اظهارات موافق و مخالف این پیشنهاد نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران نرسید.

زهرا نژادبهرام، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران سپس پیشنهاد عضویت نماینده کمیته امداد در کمیته طرح اشاره شده را مطرح کرد که این طرح نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران نرسید که البته زهرا نژادبهرام پس از رای منفی اعضای شورای شهر تهران به این پیشنهاد گفت: دستفروشی لاکچری نیست و در واقع برخی از افراد برحسب نیازشان دستفروشی می کنند و عضویت نماینده ای از کمیته امداد در این طرح می توانست موثر باشد.

به گزارش تسنیم، احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز پیشنهاد اضافه شدن نماینده ای از نیروی انتظامی در کمیته سیاستگذاری طرح ساماندهی مشاغل سیار را مطرح کرد که البته پس از اظهارات موافق و مخالف، این پیشنهاد مسجدجامعی به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

سپس الویری پیشنهادی را مبنی بر عضویت نماینده سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران در کمیته سیاستگذاری و برنامه ریزی طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون در شهر تهران را مطرح کرد که در نهایت این پیشنهاد نیز با 10 رای به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در ادامه جلسه و در حین بررسی پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه چیزی که الان در شهر تهران می بینیم دستفروشی نیست و می خواهیم با تصویب چنین طرح هایی این افراد را ساماندهی کنیم و به آنها جا بدهیم اما به نظر بنده این نگاه، نگاه درستی نیست.

وی تصریح کرد: البته بنده به کلیات این طرح نیز رأی ندادم و در واقع مخالف طرح هستم چرا که با تصویب چنین طرحی و البته پیشنهادات مطرح شده، ما مکان های دستفروشی را به مکان های تحت عنوان مکان های سرقفلی دار تبدیل می کنیم و همین امر ما را از مسیر اصلی خارج خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، مجید فراهانی در ادامه جلسه، پیشنهادی مبنی بر عضویت نماینده ای از کمیسیون برنامه و بودجه در کمیته برنامه ریزی طرح اشاره شده مطرح کرد که البته این پیشنهاد نیز به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

عضویت یک اقتصاد دان نیمه دولتی البته به تایید شورای شهر تهران در یکی از کمیته های طرح نیز پیشنهادی بود که از سوی مجید فراهانی مطرح شد که در نهایت این پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر تهران نرسید که سید محمود میرلوحی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه و یکی از موافقین پیشنهاد عضویت یک اقتصاددان نیمه دولتی در یکی از کمیته های طرح ساماندهی مشاغل سیار در شهر تهران تصریح کرد: در حالی ما در شهر تهران هستیم که برخی از دکه های پایتخت هم اکنون به قیمت یک میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه قطعا ما باید نظارت دقیق و منظمی را بر فرآیند دستفروشان و ساماندهی آنها داشته باشیم گفت: قاعدتا حضور یک عضو اقتصاد دان غیر دولتی در این کمیته می توانست موثر باشد.

میرلوحی در ادامه خطاب به برخی از مخالفین پیشنهاد مطرح شده و بویژه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم دوستان در آینده نسبت به منابع درآمدی این طرح اعتراض نداشته باشند.

تمام مصوبات و ضوابط ابلاغی شورای عالی معماری و شهرسازی لازم الاجراست

محسن هاشمی: تداوم قصور مسئولان، جفا در حق مردم فداکار است

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: