مرکز فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی تفاهمنامه امضا کردند

کدخبر: 2309916

تفاهمنامه همکاری بین مرکز فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در حاشیه برگزاری بازار فیلم شصت و نهمین جشنواره برلین، با حضور مسئولان مرکز فیلم صربستان در غرفه سینمای ایران، تفاهمنامه همکاری بین این مؤسسه و بنیاد سینمایی فارابی به امضا رسید.

در راستای توسعه و تقویت دیپلماسی هنری و به منظور ارتقا و تعمیق روابط سینمایی میان سینماگران ایرانی و صربستان، تفاهمنامه همکاری بین مرکز فیلم صربستان و بنیاد سینمایی فارابی به امضای رائد فریدزاده دبیر شورای‌ عالی بین‌الملل و معاون امور بین الملل بنیاد سینمایی فارابی و بوبان یوتیچ مدیرعامل مرکز فیلم صربستان رسید.

در این تفاهمنامه، تسهیل و حمایت از ساز و کار مرتبط با تولید مشترک فیلم با بهره‌گیری از روابط دولتی، پشتیبانی از توزیع فیلم‌های تولید مشترک دو کشور در جهان برای بهره‌مندی از گستردگی تماشاگران سراسر دنیا، برگزاری نشست‌های مشترک بین فیلمسازان، تهیه‌کنندگان و دیگر دست‌اندرکاران صنعت سینمای دو کشور، ایجاد ساز و کار حمایت مالی از فیلمسازان جدید، استعدادهای جوان و کارگردانان زن مورد تأیید و توافق قرار گرفت.

همچنین ایجاد امکان نمایش فیلم‌های ۲ کشور و حمایت از پخش و بازاریابی این فیلم‌ها در جهان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و مراسم فرهنگی و همچنین تبادل هنرجویان و دانشجویان سینما، برگزاری هفته‌های فیلم و حمایت از حضور تولیدات مشترک در جشنواره‌ها و مراسم فرهنگی جهانی و تبادل امکانات نمایشگاهی و موزه‌ای و حمایت از میراث فرهنگی سینمایی از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.

بر اساس تصمیم شورای‌عالی بین الملل سینمای ایران ساز و کار اجرایی و آیین‌نامه‌های مرتبط تولید مشترک به زودی تنظیم خواهد شد و فراخوان طرح‌ها و پروژه‌های سینماگران ایرانی جهت تولید مشترک با صربستان به اطلاع خواهد رسید.

در این دیدار، یلنا تریوان رئیس هیات مدیره، میرولیوب و وکوویچ مدیر امور بین‌الملل مرکز فیلم صربستان و مصطفی احمدی مسئول بخش تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی نیز حضور داشتند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: