محمدیان: همت عالی و آرمان‌های بلند داشته باشید

کدخبر: 2310342

عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه انسان یک حقیقت بزرگ‌تری از پوست و جسم است، افزود: همه ما منتظر یک آرمان بزرگی به اسم ظهور هستیم و در واقع به دنبال این هستیم که عدالت در جامعه حاکم شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمد محمدیان امروز در آئین افتتاحیه سومین دوره حوزه علوم اسلامی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: انسان در ملکوت این عالم می‌تواند با همت عالی اوج بگیرد.

وی تاکید کرد: همه کسانی که در تاریخ بشریت توانستند نقاط عطف باشند، تحول ایجاد کنند و مسیر بشریت را تغییر بدهند، آرمان‌های بلند و عزمی راسخ داشتند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: در روزمرگی‌ها خود را گرفتار نکنید چون زندگی عادی را همه دارند اما همت عالی و آرمان‌های بلند داشته باشید تا در پایان زندگی فقط گزارش مصرف‌های مادی شما را ننویسند.

محمدیان تاکید کرد: جوانان باید قدر این دوره جوانی را بدانند و همت خود را عالی کنند، زیرا که انسان موجودی فرا زمان و فرامکان است و هیچ چیزی نمی‌تواند او را محدود کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: لازم است جوانان، جمله "یا اباعبدالله، یا لیتنا کنا معک" را هر روز تکرار کنند به این معنا که ای کاش ما هر روز در کربلا و در جبهه امام حسین (ع) قرار داشتیم، چراکه نباید فراموش شود که امروز هم می‌توان به گذشته برگشت و در سپاه امام حسین (ع) بود.

محمدیان با تاکید بر اینکه انسان یک حقیقت بزرگ‌تری از پوست و جسم است، افزود: همه ما منتظر یک آرمان بزرگی به اسم ظهور هستیم و در واقع به دنبال این هستیم که عدالت در جامعه حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات، ظاهر بینی است، گفت: شیطان نیز فقط ظاهر انسان را دید و در برابر او سجده نکرد و خداوند فرمود من چیزی را می‌دانم که شما نمی‌دانید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی بیان کرد: در روایات آمده است که یکی از انبیا با ابلیس صحبت کرد که من واسطه می‌شوم تا تو توبه کنی و شیطان پذیرفت، او با خدا صحبت کرد تا شیطان توبه کند و در حالی که خداوند فرمود " اگر به قبر آدم در نجف سجده کند توبه او را می‌پذیرم" ابلیس بازهم سجده نکرد.

وی ادامه داد: ظاهر خود را نگاه نکنیم؛ زیرا درون ما خداوند از روح خویش دمیده است، خداوند به ما احترام گذاشته است و با خلقت انسان می‌خواست نشان دهد که در دل خاک می‌تواند یک گوهر آسمانی رشد کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: نباید عمر خود را در روزمرگی بگذرانیم چرا که خداوند ما را برای یک عالم بزرگ‌تر آفریده و ما باید برای آن عالم آماده باشیم.

وی گفت: قرآن در مورد بهشت عبارت "مثل الجنه…" را بیان می‌کند و می‌گوید ما مثل بهشت را به شما می‌گوئیم و اصل آن را نمی‌توان به شما گفت چون شما درک آن را ندارید.

محمدیان گفت: خداوند به ما دستور داده است با صادقین همراه باشیم و لذا ما باید با اهل بیت (ع) پیوند بخوریم زیرا ولی ما انبیا هستند و این‌گونه است که انسانیت ما شکوفا خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر حوزه علوم اسلامی راه اندازی کردند برای این است که جوانان از این فرصت استفاده کنند و در واقع گوهری که خدا برای آنان به مزایده گذاشته را صیقل دهند تا دنیا با گوهر وجودی جوان روشن شود، بنابراین لازم است جوانان به کم قانع نباشند و با همت عالی به بالاترین درجات علم برسند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: