اختصاصی فارس/

ماجرای توزیع گوشت دولتی بین رستوران‌ها و تخلف شرکت‌های لبنی

کدخبر: 2310497

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران از مشکلات توزیع گوشت گرم و واردات آن به کشور و تخلف شرکت‌های لبنی در بحث گران‌فروشی سخن گفت.

محمدعلی اسفنانی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌ وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس درخصوص پرونده های تشکیل شده درخصوص توزیع گوشت گرم گفت: در بحث احتکار و گران‌فروشی گوشت پرونده‌هایی هم تشکیل شده و چندین مورد کشفیاتی در بحث گوشت منجمد و همینطور گوشت گرم گوسفندی داشتیم.

وی افزود: این گوشت‌ها باید به دست مصرف کننده می‌رسید و توزیع می‌شد اما متأسفانه در سایر مکان‌ها مثل رستوران‌ها و ... که اجازه استفاده به این سبک را نداشتند توزیع شده و گشت‌های ما رسیدگی و پرونده آنها را به شعب ارجاع داده و حکم قطعی برای آنها صادر شده است.

پیش از این مسئولان دادستانی تهران و همچنین پلیس تهران بزرگ از کشف محموله های گوشت منجمد و گرم به میزان 7 هزار کیلوگرم و 4500 کیلوگرم در نقاط مختلف شهر تهران خبر داده بودند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران همچنین درباره اقدامات انجام گرفته سازمان تعزیرات حکومتی در بحث تخلف شرکت‌های لبنی بیان کرد: در چندین مورد تخلف شرکت‌های تولیدکننده مواد لبنی بحث گرانفروشی بیشتر مطرح بود، پرونده‌هایی تشکیل شد که برخی به حکم و به قطعیت رسیده و در حال اجرا است و برخی هم شعب بدوی رأی صادر کرده و شعب تجدیدنظر در حال انجام تحقیقات لازم هستند تا حکم قطعی صادر شود.

این در حالی است سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری ۲۸ آبان سال جاری خود گفته بود از مجموع ٣٠ فقره پرونده تخلف شرکت های لبنیاتی در سراسر کشور، حکم ١۵پرونده صادر شده است و ٩ شرکت لبنیات ١٧۵ میلیارد تومان جریمه نقدی شدند؛ همچنین حکم برائت برای سه شرکت صادر شده است و ١٢ پرونده دیگر نیز در جریان رسیدگی است.

سخنگوی تعزیرات در آن جلسه درباره جزئیات احکام صادر شده برای شرکت های لبنیاتی گفته بود یک شرکت لبنی معروف که مجموع تخلفات گرانفروشی آنها در پنج پرونده تجمیع شده، ۸۴۰ میلیارد ریال در حق صندوق دولت محکوم شده است و شرکت لبنیات دیگری به پرداخت ۱۰ میلیارد ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.

به گفته وی همچنین یک شرکت لبنیات در دو پرونده به پرداخت ۵۶ میلیارد ریال و شرکت لبنی دیگری به پرداخت ۳۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

رایگانی بیان داشت: در مورد لبنیات شاهد تکرار تخلف در واحد‌های تولیدی هستیم زیرا جریمه ها بازدارندگی لازم را ندارد و در شرایطی که شیر را ۴۵ روزه از دامدار خرید می کنند اما مافیایی که وجود دارد شیر را از دامدار به روز می خرند و اقدام به تبدیل آن به شیرخشک و قاچاق می کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: