یک قانونگذار مخالف به صورت نخست وزیر آلبانی رنگ پاشید

کدخبر: 2310628

یک قانونگذار مخالف دولت آلبانی که در پارلمان با نخست وزیر این کشور درگیری پیدا کرده و به روی او رنگ پاشیده بود به مدت ۱۰ روز از کار تعلیق شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از فاکس نیوز، این قانونگذار که ادی پالوکا نام دارد زمانی که ادی راما، نخست وزیر آلبانی مشغول به مشاجره با یک قانونگذار دیگر به نام لولزیم باشا به دلیل متهم کردن دولت چپگرای او به فساد بود، به یک باره اقدام به پاشیدن یک بطری رنگ به سمت این نخست وزیر سوسیالیست آلبانی کرد و پس از این اقدامش توبیخ شده و مجبور به ترک صحن پارلمان شد.

در ضمن این اتفاق بحثی در پارلمان در خصوص امکان دادن رای به نفع پیوستن کشور «مقدونیه شمالی» به ائتلاف ناتو در جریان بود.

در تصاویر منتشر شده از این رخداد ادی راما صورت و دهانش رنگی شده است.

حزب راست میانه روی دموکراتیک آلبانی گفته که این واکنش پالوکا بعد از آن صورت گرفته که راما در نشستهای قبلی دائما پارلمان را مورد تمسخر قرار داده بود.

این حزب در بیانیه ای عنوان کرد: این اقدام به پاشیدن رنگ به منظور نشان دادن مخالفت با قلدرمآبی اعمال شده از سوی نخست وزیر که انظار عمومی شاهدش بودند، انجام شد.

پلیس نیز اعلام کرد، پالوکا با یک محلول رنگی از پیش آماده شده به این نشست پارلمان وارد شده و این اقدام او در دست تحقیقات قرار دارد.

نشست پارلمان بعد از این اتفاق به صورت موقت به حال تعلیق در آمد و قانونگذاران کمی بعد در یک رای گیری به اتفاق آرا به نفع پروتکل الحاقی ناتو برای مقدونیه شمالی رای دادند. خود آلبانی از سال ۲۰۰۹ تا کنون عضو ناتو بوده است.

مخالفان قصد دارند فردا شنبه تجمعی اعتراضی برپا کرده و خواهان تشکیل یک کابینه انتقالی پیش از انتخابات محلی ماه ژوئن شوند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: