در پاسخ به بیانیه‌ی توهین‌آمیز باشگاه سپیدرود

اعتراض جمعی از روزنامه‌نگاران و چهره‌های ورزشی گیلانی؛ آقای کریمی، باید پاسخ‌گو باشید نه مدعی!

کدخبر: 2310641

بیانیه‌ روز گذشته باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود اعتراض جمع بزرگی از چهره‌های ورزشی و روزنامه‌نگاران گیلانی را در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیانیه‌ روز گذشته باشگاه فرهنگی ورزشی سپیدرود اعتراض جمع بزرگی از چهره‌های ورزشی و روزنامه‌نگاران گیلانی را در پی داشت. به دلیل پیش‌ رو بودن یکی از حساس‌ترین بازی‌های سپیدرود، دندان روی جگر گذاشتیم و پاسخی به این هجونامه ندادیم و با پایان بازی سپیدرود - ماشین‌سازی پاسخ به این بیانیه اهانت آمیز را منتشر می‌کنیم:

۱- در ابتدای بیانیه باشگاه آمده است: "در برهه ای که کسی حاضر نبود مالکیت سپیدرود را بپذیرد و اگر نبود فداکاری کریمی ..."

این ادعا بی‌تردید داستانی جعلی و دور از واقعیت است. دو کنسرسیوم بزرگ در همان دوران حذف نوین توسط اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال، آماده خرید سپیدرود بودند که یکی از آنها به صورت رسمی نامه اعلام آمادگی خود را به هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان ارایه کرده بود و دیگری چون در گذشته نامه کتبی نوشته بود تنها به اعلام آمادگی مجدد به صورت شفاهی بسنده کرد.

نکته جالب اینکه از سوی اداره کل ورزش و جوانان مبلغ واگذاری سپیدرود به صورت نقدی به کنسرسیومی که نمایندگی مذاکره آن را شهردار اسبق رشت برعهده داشت، بیش از ۸ میلیارد تومان اعلام شده بود و این شرط مورد موافقت خریدار قرار گرفت که این وجه حتی پیش از واگذاری در یک حساب مشترک واریز شود اما بنابر دلایلی که بر ما پوشیده است، امتیاز باشگاه سپیدرود به دو گروه متقاضی واگذار نشد و با شرایطی نزدیک به هبه، به کریمی تقدیم شد.

۲- در بیانیه باشگاه سپیدرود از بدیهیات و وظایف اولیه مالک به عنوان الطاف کریمی تمجید و تملق شده است. مگر غیر از این است که پرداخت هزینه های باشگاه از اصول اصلی و ابتدایی‌ تیم‌داری است و آیا مالکان گذشته سپیدرود در تمام ۵۰ ساله گذشته کاری به غیر از این را انجام داده‌اند؟ چقدر شرافت حرفه‌ای داشتند امثال صومی و شعار و تمامی مالکان پیشین سپیدرود که چند دهه برای پایداری و عزت سپیدرود هزینه کردند و منتی هم بر مردم نگذاشتند! کریمی به عنوان مالک باشگاه خصوصی وظیفه دارد برای تیم هزینه کند و از این منظر نباید بر کسی منت بگذارد و اگر او توانایی اداره مالی تیم را ندارد و چنان که از متن بیانیه بر می‌آید دلسرد شده، می‌تواند انصراف خود را به اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال اعلام کند. پرسش مهم‌تر این است که اگر او توانایی اقتصادی تیمداری را نداشت، چرا و با چه اهدافی این مسئولیت را پذیرفت؟ ۳- بزرگترین دروغ این بیانیه ادعای تکراری هزینه ۴ میلیارد تومانی از سوی کریمی در باشگاه سپیدرود است! اولا فرایند انتقال مالکیت به کریمی شفاف نیست و تاکنون در این باره اطلاع رسانی نشده است و همه چیز در خفا و به دور از چشم مردم و رسانه‌ها انجام شده، ثانیا در همان خبرهای اندک انتشار یافته، گفته شده است که طبق قرارداد، کریمی مکلف شده ۴ میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته باشگاه را پرداخت کند و ۲ میلیارد تومان بدهی را اداره کل ورزش و جوانان تقبل کرده است. البته بماند که تکلیف بیش از ۲ میلیارد تومان دیون باقی مانده که در همان زمان به متقاضیان اعلام شده بود هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. کریمی هم ۴ میلیارد تومان بدهی باشگاه را با تخفیف بسیار زیاد از طلبکاران با رقمی کمتر از یک و نیم میلیارد تومان چک مدت‌دار که پرداخت آن به اواسط سال آینده هم می‌رسد تسویه کرد؛ بنابراین اعلام خبر پرداخت ۴ میلیارد تومان بدهی از سوی کریمی در بدو ورود به سپیدرود، به صورت آشکار بزرگ‌نمایی و اغراق و غیر واقعی است و در این شرایط بد نیست که کریمی لیست هزینه‌های خود را منتشر کند و بگوید از شهرداری رشت و تبلیغات پیراهن و تبلیغات محیطی و کمک‌های افرادی هم چون هدایتی چقدر عایدی داشته و بگوید که مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی کنونی را چقدر کم کرده است؟ ۴- قابل انکار نیست که کریمی علاقمند به اخذ مالکیت سپیدرود بوده. اگر مالکیت باشگاه سپیدرود برای کریمی سودمند نبود هیچ‌گاه وارد عرصه باشگاهداری نمی‌شد؛ از این رو، کریمی و شیفتگانش حق ندارند مردم رشت را مدیون خود بدانند. کریمی با مالکیت سپیدرود و طرح تاسیس آکادمی اقدام به خرید چندین هکتار اراضی در شهرستان رشت کرده و شاید تغییر کاربری آنها موضوع جذابی در کنار تیمداری در رشت باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: