احتمال محکومیت رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به بیش از ۱۹ سال حبس

کدخبر: 2310663

منابع خبری از احتمال محکومیت پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به بیش از ۱۹ سال حبس به اتهام فساد مالی در پرونده تخلفات مالیاتی و کلاهبرداری بانکی خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از بلومبرگ، منابع خبری از احتمال محکومیت پل مانافورت ، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به بیش از ۱۹ سال حبس به اتهام فساد مالی در پرونده تخلفات مالیاتی و کلاهبرداری بانکی خبر دادند.

این مجازاتی است که در یک سند دادگاهی مربوط به دفتر رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا برای مانافورت محاسبه و پیشنهاد شده است.

روزنامه گاردین نوشته رابرت مولر این حکم را برای اتهامات مانافورت در یک پرونده جرائم مالی صادر کرده که ارتکاب آن ها قبل از پیوستن او به کارزار انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۱۶ صورت گرفته است.

در سند تیم مولر آمده است: مولر بیش از یک دهه طوری رفتار کرده که گویی بالاتر از قانون است و باعث محروم شدن دولت فدرال و نهاد های مالی متعدد از میلیون ها دلار پول شده است. مجازاتی که در اینجا اعمال می شود بایستی متناسب با جدیت این جرائم بوده و موجب بازداری مانافورت و سایرین از اقدام مشابه شوند.

در صورتی که قضات فدرال با مجازات پیشنهادی موافقت کنند برای مانافورت ممکن است بین ۱۹ تا ۲۴ سال زندان در نظر گرفته شود.

این مجازات، از طرف دیگر به معنای آن است که مانافورت ۶۹ ساله احتمالاً بایستی مابقی عمرش را پشت میله های زندان بگذارند.

دفتر مولر پیشنهاد مجازات خاصی را مطرح نکرده، اما گفته با این محاسبه که مجازات مانافورت را بین ۲۳۵ تا ۲۹۳ ماه در نظر می گیرد موافق است. رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ بایستی بیش از ۲۴ میلیون دلار هم به عنوان جریمه پرداخت کند.

هیئت منصفه مسئول رسیدگی به پرونده تخلفات مالی و مالیاتی مانافورت شهریورماه سال جاری وی را در ۸ فقره جرم گناهکار شناخت. هیئت منصفه در خصوص ۱۰ اتهام دیگر هنوز حکمشان را اعلام کردند.

مولر در حال تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا است. دادستان های تیم مولر گفته اند در حال تحقیق درباره تماس های مانافورت در سال ۲۰۱۶ با یکی از مأموران اطلاعاتی روسیه هستند.

منبع: فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: