سیاست خارجی در هفته‌ای که گذشت؛

از رقص شیطان در خاش تا عدم رضایت صالحی از NPT

کدخبر: 2310717

پربازدیدترین اخبار سیاست خارجی در هفته گذشته را در این بسته خبری خواهید خواند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، در این بسته خبری پر بازدیدترین اخبار حوزه سیاست خارجی را در هفته گذشته خواهید خواند.

توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اورآسیا و ایران سفیر ایران در مسکو از تصویب توافقنامه ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اورآسیا و ایران در آینده نزدیک خبر داد.

انتقاد از رویکرد حمایتی فرانسه از گروه تروریستی منافقین/ ایران در این خصوص باید به دولت فرانسه هشدار بدهد یک کارشناس سیاست خارجی با انتقاد از رویه متناقض فرانسه، برگزاری تجمع ضدایرانی منافقین در این کشور را محکوم کرد.

حمایت فرانسه و آمریکا از منافقین پس از انقلاب آغاز شد/ راه اندازی چنین تجمعاتی نشانه استیصال دشمنان است

کارشناس مسائل سیاسی به حمایت های دولت های فرانسه و آمریکایی از جریان های معارض همچون منافقین از ابتدای پیروزی انقلاب اشاره کرد.

بده بستان سیاسی _اقتصادی میان منافقین و کشورهای غربی/ فرانسه از منافقین حمایت می کند تا دلار های نفتی در این کشور خرج شود

یک کارشناس سیاسی گفت: فرانسه خوشحال است که منافقین به جای آنکه به جای دیگر بروند و هزینه کنند، دلار های نفتی را در فرانسه خرج کنند.

ایران آماده گفتگو با تمام کشور های منطقه است/آمریکا از عربستان سعودی حمایت می کند زیرا به ثروت این کشور نیاز دارد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی گفت: ایران آماده گفتگو و همکاری در حوزه های مختلف با تمام کشور های منطقه است.

حضور رئیس مجلس عراق در سفارت ایران در بغداد برای تبریک پیروزی انقلاب رئیس مجلس عراق با حضور در سفارت ایران در بغداد فرار سیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

از

آمریکا از راه اندازی اینستکس احساس خطر ندارد مرندی گفت: آمریکا خیلی نگران راه اندازی اینستکس نیست، چرا که اروپا از همان ابتدا که برجام امضا شد آن را نقض کرد و ثبت اینستکس نقض مضاعف برجام محسوب می شود.

به صدا درآمدن زنگ چهل سالگی انقلاب در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مسقط صبح امروز، زنگ چهل سالگی انقلاب در مدرسه جمهوری اسلامی ایران در مسقط پایتخت عمان به صدا در آمد.

ایران آماده همکاری با لبنان در همه زمینه هاست وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به بیروت گفت: این سفر هم برای اعلام همبستگی و هم اعلام آمادگی ایران به منظور همکاری در همه حوزه ها با دولت لبنان انجام شده است.

ایرانِ پس از انقلاب، قدرتی هم افزا، متکی به خود و موثر در مسائل منطقه است کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: امروز تمام صاحب نظران در حوزه مسائل بین الملل، ایران را قدرتی هم افزا و رو به جلو ارزیابی می کنند.

طرح تخریب روابط ایران و عراق با شکست مواجه شد/ آمریکا برای هیچیک از تعهدات خود ارزشی قائل نیست سفیر ایران در بغداد گفت: تلاش بدخواهان برای تخریب و اخلال در روابط ایران و عراق با شکست مواجه شده است.

ظریف: مهم ترین موفقیت انقلاب، اعطای حق رأی به مردم بوده است وزیر امور خارجه کشورمان گفت: مهم ترین موفقیت انقلاب، اعطای حق رأی در امور داخلی و خارجی به مردم بوده است.

بعیدی نژاد: انقلاب ایران یکی از تحولات مهم تاریخ معاصر است بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن گفت: انقلاب اسلامی با هر معیاری که سنجیده شود، یکی از تحولات مهم سیاسی در تاریخ معاصر به شمار می رود.

ترکابادی: ایران آماده است تجربیات چهل ساله انقلابش را در اختیار سوریه قرار دهد جواد ترکابادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تاکید کرد: تهران آمادگی دارد تجربیات خود را در همه زمینه ها به دمشق انتقال دهد.

ولایتی:باید قدر استقلال، امنیت و آزادی خود را بدانیم مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت:هر کشوری بخواهد ندای استقلال سر دهد با واکنش استعمارگران مواجه می شود.

از

وزیر امور خارجه با سید حسن نصرالله دیدار کرد محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرد.

تشکر ظریف از موضع قوی دولت لبنان علیه اجلاس ضدایرانی ورشو ظریف با تأکید بر تعیین راه حل سوریه توسط مردم این کشور، گفت: بازگشت شرافتمندانه و امن آوارگان سوری در کوتاه ترین مدت، یکی از روش های مهم تضمین امنیت و آرامش در این کشور است.

مطرح کردن خواسته های مصنوعی و غیرواقعی از ایران توسط کشور های اروپایی غیرسازنده است معاون وزیر خارجه روسیه: معتقدیم که مطرح کردن خواسته های مصنوعی و غیرواقعی از ایران توسط کشور های اروپایی غیرسازنده است.

ایران تنها سد در برابر سلطه طلبی آمریکا است کارشناس روابط بین الملل گفت: ایران تنها سد در مقابل جریانات تروریستی که در برابر سلطه طلبی آمریکا مقاومت می کند.

نشست دستاورد های ۴ دهه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران "نشست دستاورد های ۴ دهه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران" امروز با حضور وزیران خارجه ایران پس از انقلاب برگزار شد.

عزتمندی و اقتدار مهمترین دستاورد جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته است ولایتی گفت: عزت، حکمت و مصلحت اصول کلی در سیاست خارجی ایران هستند.

رفتار ضد ایرانی دولت لهستان پاسخ مناسبی به رفتار انسان دوستانه ایرانیان نیست/ همکیشان لهستانی صدای اعتراض ما باشند

رئیس انجمن کلیمیان تهران در نامه ای خطاب به انجمن کلیمیان لهستان (ورشو) نسبت به نشست ورشو واکنش نشان داد.

طرف مقابل در برجام اوج صداقت مذاکرات کنندگان ایران را دید/بزرگترین گناه ما این است که می خواهیم مستقل باشیم

وزیر پیشین امور خارجه ایران گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سیاستی برگرفته از مبانی اسلام، آموزه های امام راحل و سه کلمه کلیدی عزت، حکمت و مصلحت است.

هیچ کشوری نمی تواند آمال خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل کند/آمریکا از کشور ها باج خواهی مالی و امنیتی می کند

رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: جمهوری اسلامی با ثبات ترین کشور منطقه و مستقل ترین کشور دنیاست، چون به فرمان هیچ کس نیست و هیچ کس نمی تواند آمال خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل کند.

از

ایران به تکریم و احترام پاسخ می دهد نه به فشار/با هیچ کشوری سرجنگ نداریم اما با قدرت از خودمان دفاع می کنیم

وزیر امور خارجه گفت: این که ما در این منطقه نمی پذیریم کسی بخواهد قدرت سلطه گر باشد، برای این است که نه خودمان دنبال قدرت سلطه گری هستیم و هم نمی پذیریم دیگری سلطه گر شود که این را هم تاریخ ما شهادت می دهد.

حمایت ایران نبود، شاید شاهد سرنوشت دیگری برای بغداد و دمشق بودیم مراسم چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقامات کشور هلند و سازمان های بین المللی مستقر در این کشور در لاهه برگزار شد.

سیاست های آمریکا در ورشو محکوم به شکست است کارشناس امور بین الملل گفت: تلاش آمریکا برای ایجاد اجماع ضد ایرانی و همراه ساختن دولت ها با سیاست های خود در لهستان محکوم به شکست است.

داعش فاقد جغرافیای منسجم در سوریه است کارشناس مسائل آسیای مرکزی و قفقاز گفت: داعش تقریباً جغرافیایی که در آن اعلام خلافت کرده بود را از دست داده است.

دیدار سفیر ایران با اعضای هیات مدیره و روسای اتاق بازرگانی ازمیر و منمن سفیر کشورمان درترکیه با اعضای هیات مدیره و روسای اتاق بازرگانی و منطقه آزاد ازمیر و منمن دیدار کرد.

ولایتی: اجلاس ورشو مقدمه ای برای تشکیل ائتلاف عربی - عبری است مشاور بین الملل مقام معظم رهبری گفت: اجلاس ورشو مقدمه ای برای تشکیل ائتلاف عربی - عبری و تضعیف مسأله فلسطین است.

توضیحات نماینده ایران در خصوص رای امروز دادگاه لاهه نماینده جمهوری اسلامی ایران در دادگاه شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین المللی دادگستری در خصوص رای امروز دیوان توضیحاتی ارائه داد.

هدف آمریکا در نشست ورشو تضعیف توافقنامه های بین المللی است سفارت ایران در ورشو اعلام کرد که اهداف مخرب آمریکا در نشست ورشو تلاش دیگری برای تضعیف توافقنامه های بین المللی است.

ابراز همدردی وزارت امور خارجه کشورمان با خانواده شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تأسف از حادثه تروریستی عصر امروز در سیستان و بلوچستان، با خانواده شهدا و مجروحان این حادثه تلخ ابراز همدردی کرد.

واکنش ظریف به حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ظریف وزیر امور خارجه با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود به حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان واکنش نشان داد.

"رقص شیطان ترامپ" و تروریست ها در یک شب/ مزدورانی که کعبه آمال آمریکا و عربستان شدند! رئیس جمهور آمریکا در حالی ورشو را به مقر ضد ایرانی تبدیل کرد که گروه های تروریستی در خاش رقص شیطان کردند.

از

حمله تروریستی در زاهدان چهره عریان تروریسم است معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: حمله تروریستی در زاهدان چهره عریان تروریسم و شاهدی دیگر بر اینکه ایران خود قربانی تروریسم است.

جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، خارج از مرزهای ایران/ دنیا هم برای ایران "تولد" گرفت + تصاویر ایرانیان چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در ایران و خارج از مرز های کشورمان جشن گرفتند.

غربی ها از ما راضی نمی شوند، مگر اینکه همرنگ آن ها شویم/ توانایی صادرات راکتور بیست مگاواتی را داریم/ اگر از من بپرسید NPT چیز خوبی است می گویم نه!

رئیس سازمان انرژی اتمی به تشریح مسائل روز فناوری هسته ای کشورمان در چهل سالگی انقلاب پرداخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: